HKS Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Bevegelsen til romskipet 00:08, 00:13 og 00:23 som i en eldgamel science fiction film. På slutten ser det som om skipet dingler i en tråd. Klarer ikke å se noen problemer med bevegelsene. LM-modulen har full tredimensjonell kontroll med reaction controll systemet, og det befinner seg i et vektløst miljø. Husk at dette er filmet på et analogt kamera, og framerate passer ikke nødvendigvis med den som WMV-klippet er kodet med. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 http://i40.photobucket.com/albums/e215/wob...23/MoonHalo.jpg..disse bildene er ugjendrivelig, absolutt, beinhardt bevis på menneskene faktisk var på månen. Skyggen til romskipet (LM) på det bilde ditt strekker seg helt bort til horisonten. Hvor langt unna kan den horisonten være ? http://history.nasa.gov/alsj/a11/AS11-40-5930HR.jpg Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Skyggen til romskipet (LM) på det bilde ditt strekker seg helt bort til horisonten. Hvor langt unna kan den horisonten være ? http://history.nasa.gov/alsj/a11/AS11-40-5930HR.jpg Ser overhodet ikke noe problem med det bildet... Har du i det hele tatt noe peiling på fotografering? Beklager Ove38, men å diskutere med deg er som å diskutere med en elev fra barneskolen. Du mangler grunnleggende kunnskap om fysikk og naturvitenskap, og du poster linker og bilder i hytt og pine uten å bevise noen ting. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Du NASA kan du ikke bare innrømme at noen av bildene og filmene er juks. Eller blir det da hul på ballongen? Endret 12. juni 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) http://i40.photobucket.com/albums/e215/wob...23/MoonHalo.jpg..disse bildene er ugjendrivelig, absolutt, beinhardt bevis på menneskene faktisk var på månen. Skyggen til romskipet (LM) på det bilde ditt strekker seg helt bort til horisonten. Hvor langt unna kan den horisonten være ? Det slo deg ikke at de for eksempel står nedi en liten dump og ser opp mot kanten eller at det er en liten haug av sand bak modulen som obskurer den egentlige horisonten? Hvorfor tror dere hele tiden at måneoverflaten er 100% plan? Ellers registrerer jeg at du nok en gang lurer deg unna poenget i posten - nemlig at konspirasjonsteoretikerne, deg da innebefattet naturligvis, tar grovt feil i sine "analyser". Jeg viste deg dette ved å vise til ett simpelt eksempel som selv en førskoleelev kan forstå. Skal jeg tegne en prinsippskisse av det for deg, så det blir enda enklere å forstå? Du NASA kan du ikke bare innrømme at noen av bildene og filmene er juks Ingen av konspirasjonsteoretikerne har ennå prestert å finne bevis på at noe er juks, men dere er jo selvsagt velkomne til å fortsette å prøve. Om ikke annet, er det god underholdning for oss som har en litt mer stabil og solid kunnskapsbase å hente fra. Kan jeg spørre hvor mange andre kontroversielle konspirasjonsteorier du tror på? Det er nemlig gjerne sånn med sånne som deg at når dere først viser at dere tror på én, viser det seg at dere gjerne tror på en hel bråta av dem i samme slengen. Anomaly Hunting av dr. Steven Novella Endret 12. juni 2009 av Distressor Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 [...]bare innrømme at noen av bildene og filmene er juks[...] Hvilke bilder er juks? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Du NASA kan du ikke bare innrømme at noen av bildene og filmene er juks. Fordi jeg enda ikke har sett noe bevis på at det er juks. Det eneste jeg kan se er bevist er at du oppfører deg som et troll og har tilsynelatende et meget lavt kunskapsnivå. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg ser masse navnekalling Her er det ekte følelser Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hvilke bilder er juks? Ingen hjulspor bildene Bilde nr 1: Bilde nr 2: Bilde nr 3: Bilde nr 4: Bilde nr 5: Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Du unnlater til stadig å kommentere når påstandene dine tilbakevises, ser jeg. Ikke akkurat utypisk konspirasjonsteoretikere. Les ellers Anomaly Hunting-linken jeg postet. Den tilsynelatende mangelen på hjulspor forklares merkelig nok i en av linkene du tidligere har blitt forevist, men som du da åpenbart ikke har undersøkt noe videre. Var det noe mer du lurte på? Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) At de selv løftet og bar bilene rundt i sanden, for så å umidelbart ta bilder av dem ? Hvor dum tror du jeg er ? :!: Slurving og foto-montasje er årsaken til det vi ser. De regnet ikke med at noen skulle sjekk opp dette her 40 år etter. Endret 12. juni 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) At de selv løftet og bar bilene rundt i sanden, for så å umidelbart ta bilder av dem ? Gudbedre, mann - så du leser ikke dokumentasjon som strider mot det du selv har bestemt deg for å tro? Det er hvertfall helt tydelig at du valgte å ikke lese det som står i linken. Joda, jeg kjenner igjen mønsteret av selvbedrag - du er ikke den første konspirasjonsteoretikeren jeg har diskutert med på nettet, for å si det sånn. Bildet du viser er del av en såkalt "gigapan" - et bilde sammensatt av flere småbilder. Skjøter kan lett oppstå i slike bilder, og det er det du ser på bildet ditt. Her er det i sin helhet -> http://www.lpi.usra.edu/resources/apollopa...n=JSC2004e20304. Det er rett og slett en dårlig skjøtejobb eller en artifakt som er dannet under komposisjonen av gigapan'en, intet annet. Du finner sikkert flere slike på bildet dersom du leter. Her er originalframen fra området -> http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/i...7/145/22159.jpg Noe mer? Endret 12. juni 2009 av Distressor Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 [...]Se bare på denne lille Apollo filmen HER elendig filmtriks Hva er det som ikke stemmer der? Den dårlige oppløsningen på opptaket? Bevegelsen til romskipet 00:08, 00:13 og 00:23 som i en eldgamel science fiction film. På slutten ser det som om skipet dingler i en tråd. Jeg skjønner egentlig ikke logikken din. Hadde skjønt det om det var sinnsykt små marginer som avgjorde at en film var fake eller ikke, men dette? Om NASA fant ut at de skulle lure en hel verden, du tror ikke de ville satset litt hardere enn å ta en tråd, feste en leke til det og ta det foran kamera? Mythbusters hadde også en episode om dette, er sikkert nevnt flere ganger i tråden, men de var i alle fall bombesikre på at månelandingen skjedde. Greit nok at det ikke er verdens beste kilde (og det er jo amerikansk! Sikkert regjeringas om har betalt dem!), men enda en ting i medvind hos oss. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) At de selv løftet og bar bilene rundt i sanden, for så å umidelbart ta bilder av dem ? Gudbedre, mann - så du leser ikke dokumentasjon som strider mot det du selv har bestemt deg for å tro? Det er hvertfall helt tydelig at du valgte å ikke lese det som står i linken...Bildet du viser er...rett og slett en dårlig skjøtejobb.. Det er vel heller du som ikke har lest den såkalte dokumentasjonen din. "In lunar gravity the rover is not especially heavy. An astronaut can lift one" Men det er godt du innrømmer foto-montasjen. Endret 12. juni 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) "In lunar gravity the rover is not especially heavy. An astronaut can lift one" Et relevant poeng selvsagt, men det var vel ikke bare det som sto der, du. Prøv igjen. Men det er godt du innrømmer foto-montasjen. At man har tatt mange småbilder og sydd de sammen til et stort ja? Det er vel ingen hemmelighet, og det er en meget vanlig teknikk. Dette kalles mosaikk, eller Image Stitching, og kan resultere i artifakter dersom bildene er i ulikt perspektiv o.l., slik at de må beskjæres og korrigeres. Her er mosaikkteknikken brukt for å lage et bilde av Merkur -> http://www.clarkfoundation.org/astro-utah/...rcuryglobe2.jpg Med høyere oppløsning ville du sikkert funnet artifakter på det og. At du ikke kan din fototeori, får du ta på din egen kappe. Endret 12. juni 2009 av Distressor Lenke til kommentar
formann Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 At de selv løftet og bar bilene rundt i sanden, for så å umidelbart ta bilder av dem ? Det ble tatt tusenvis av bilder. Det er liksom hele poenget med oppdraget. Bilder blir tatt for å kunne gå igjennom ferden i ettertid. Spesielt viktig er det i forhold til ulykker. Flere bilder gjør det lettere å studere og finne forbedringer. Hvor dum tror du jeg er ? Hehe, selv om du legger opp en til helvolly skal jeg nøye meg med å si: Ingen kommentar. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Se bare på denne lille Apollo filmen HER elendig filmtriks Bevegelsen til romskipet 00:08, 00:13 og 00:23 er som i en eldgamel science fiction film. På slutten ser det som om skipet dingler i en tråd. Jeg skjønner egentlig ikke logikken din. Hadde skjønt det om det var sinnsykt små marginer som avgjorde at en film var fake eller ikke, men dette? Om NASA fant ut at de skulle lure en hel verden, du tror ikke de ville satset litt hardere enn å ta en tråd, feste en leke til det og ta det foran kamera? I dag ser vi alle disse triksene med en gang. Den gang for 40 år siden, gjorde ikke verden det, det fungerte. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Vennligst besvar poengene vi bringer opp når vi diskutere de konkrete momentene dine. Du kan begynne med det jeg nevnte om parallelle lysstråler, for eksempel. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) At de selv løftet og bar bilene rundt i sanden, for så å umidelbart ta bilder av dem ? Det ble tatt tusenvis av bilder... Det har du helt rett i Apollo 17 var angivelig på månen i 22 timer (1320 minutter) og tokk 1986 bilder. Hvordan greide de det, når de samtidig måtte løftet rundt på måne biler og gjøre annet måne arbeid ? For ikke å nevne toalett besøk, mat pauser og en pust i bakken. Nei, mennesket har ikke vært på månen. Endret 12. juni 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) I dag ser vi alle disse triksene med en gang. Den gang for 40 år siden, gjorde ikke verden det, det fungerte. Nei, konspirasjonsfreakene var tidlig i gang med å påstå at den var falsk, ingen tok dem seriøst da, ingen tar dem seriøst nå. Endret 12. juni 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg