Gå til innhold

Landet vi virkelig på månen?

uranus

Anbefalte innlegg

Et annet eksempel på videomanipulasjon: Sylskarpe slow-motion filmer fra ubemannede Apollo 6, ble fremstilt som film fra bemannede Apollo 11.

Ok, hvor ble det av bemannede Apollo 11 da, som faktisk BLE skutt opp i rommet?

Og du har ikke svart på argumentene mine. Du bare svarer med et motargument som ikke har rot i virkeligheten.

Endret av trusefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan godt si: "dette er videomanipulasjon"

Ok, da har jeg ett nytt argument du kan svare på:

La oss si at NASA har brukt masse tid og matematiske utregninger på å få manipulert en video, slik at pendelbevegelsen på videoen ser autentisk ut.

I tillegg har de manipulert andre videoer på samme måte, til å se autentiske ut.

Og dette ble gjort for flere tiår siden, når videomanipulasjon ikke kan sammenlignes med det det er idag.

Hvordan i all huleste verden og alpakka klarer de å overse "refleksjonene" fra de påståtte vaierene i videoen din, når de er så pirkete? Hvis de hadde brukt vaiere burde vel dette vært hovedfokus å få fjernet fra videoene??

- Og husk at dette var kun ETT bevis, som jeg brukte under 5 minutter total tid på å finne.

Et annet eksempel på videomanipulasjon: Sylskarpe slow-motion filmer fra ubemannede Apollo 6, ble fremstilt som film fra bemannede Apollo 11.

ap6t.jpg

Dette kalles å illustrere hva som skjer under oppskytingen. Du er klar over formålet med Apollo 6, antar jeg??

Lenke til kommentar
Hvis vi ikke har landet på månen, hvordan forklarer du da at astronauter som har deltatt i månelandinger har utviklet øyesykdommer på grunn av utsettelse for stråling?

De var ute i rommet men ikke så langt ut som til månen.

De øyesykdommene kan ikke forklares på annen måte enn at de har vært utsatt for strålingen fra Van Allen-beltene. Med den relativt korte tiden hver ferd varte, vil ikke et opphold i lav jordbane gi en høy nok stråledose til at disse sykdommene kunne oppstått. Kosmonauter har jo vært oppe i et helt år av gangen på MIR, uten å ha fått disse sykdommene. Enkelte av disse kosmonautene begynner å komme opp i en høyere alder de også, og har enda ikke sett antydning til disse sykdommene.

Lenke til kommentar

Hva i all verden er det du ser i Japans måne bilder, som bekrefter at mennesker har vært der ?

Hva med skanningene av landingsstedet som man brukte til å lage et tredimensjonalt bilde av et område, som viste seg å være identisk med bilder tatt av David Scott, på overflaten på månen, av samme område, under Apollo 15??

USAs måne bilder er ikke tatt av David Scott. Surveyor 1,3,4,5,6 og 7 myklandet på månen med sitt video og foto utstyr inntakt (1966-1968)

Bare Surveyor 1 alene, tokk 11240 bilder på månens overflate.

http://www.jpl.nasa.gov/history/60s/Surveyor1_1966-2.htm

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Jo, månebildene er tatt av Surveyor-sondene, i tillegg til mannskapene på Apollo 11, 12, 14, 15, 16 og 17. Du har enda ikke kommet med ET ENESTE KONKRET BEVIS for at Apollo-ferdene ikke kunne ha skjedd.

Hva slags kompetanse har du innen fysikk, ettersom du etter sigende har opplysninger som tilsier at Van Allen-beltene og solvind ikke er til å overleve for mennesker, opplysninger ikke en eneste fysiker i verden sitter på???

Forøvrig landet INGEN av Surveyor-sondene i området der Apollo 15 med Dave Scott og Jim Irwin landet. Dette er et veldig kjent område på månen, og jeg lurer veldig på hvordan NASA skal ha laget en falsk bakgrunn som stemmer EKSAKT med måledata fra SELENE?

Endret av kimmern123
Lenke til kommentar

Og du har ikke svart på argumentene mine. Du bare svarer med et motargument som ikke har rot i virkeligheten.

Etter å noen dager i rommet (ikke på månen) landet de på jorden.

Du skjønte svare du fikk på Japan bilde argumente ditt ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Hva var i det hele tatt poenget med Apollo 13 om de ikke reiste til månen?

"The launch vehicle they rode, the Saturn 5 rocket, is still the most powerful machine ever built. It generated almost 8 million pounds of thrust and even after nearly 40 years, it is the only vehicle that has carried men beyond earth's gravity."

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Du skjønte tydeligvis ikke svaret mitt når det gjaldt bilder og data fra SELENE heller...

Lenke til kommentar

Ove38, tror du i det hele tatt på Roverne og Pathfinder som var vært på Mars siden 1996? Det er jo mye lengre vekke enn månen.

"The first successful fly-by mission to Mars was NASA's Mariner 4, launched in 1964. On November 14, 1971 Mariner 9 became the first space probe to orbit another planet when it entered into orbit around Mars.[88] The first successful objects to land on the surface were two Soviet probes, Mars 2 and Mars 3 from the Mars probe program, launched in 1971, but both lost contact within seconds of landing. Then came the 1975 NASA launches of the Viking program, which consisted of two orbiters, each having a lander; both landers successfully touched down in 1976. Viking 1 remained operational for six years, Viking 2 for three. The Viking landers relayed the first color pictures of Mars and also mapped the surface of Mars so well that the images are still sometimes used to this day."

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Jeg har ikke nevnt noe japan bilde, jeg er ny i denne diskusjonstråden. Og du har ikke kommet med motargumenter for mine argumenter. Det blir det samme som å innrømme at en har tatt feil.

Kom igjen, gi slipp på stoltheten og dine tidligere overbevisninger nå. Innrøm at du har tatt feil. Alle bevis peker mot konspirasjonsteoriene dine.

Hvis jeg kan omvende 1 konspirasjonsteoretiker i mitt liv, så skal jeg dø en lykkelig mann. Men de er noen sta beist :p LOL

Endret av trusefar
Lenke til kommentar
En ting du glemmer Ove38, siden du faktisk ikke vil innse at det var mulig å gjennomføre noe sånt på 60-tallet, er at på den tiden var folk MYE mer eventyrlige og villige til å gjøre store ting. Den høyeste bygningen i New York er jo Empire State Building som var ferdig i 1931! De risikerte mye mer på den tiden for å oppnå de store ting. Eller Eiffel Tårnet. Eller you name it. Det skal mye mer til idag enn det skulle på den tiden for å i det hele tatt sette igang noe stort.

Interesant forklaring på hvorfor vi idag ikke kan reise til månen.

Fordi vi ikke lenger har kraftige nok raketter til å komme oss til månen. Vi har idag ingenting som er i nærheten av de amerikanske Saturn V rakettene.

Neste generasjon med boostere fra USA (Ares I og Ares V) skal igjen kunne sende bemannede fartøy til månen.

Lenke til kommentar
Det viste uansett at jeg hadde rett, og at du tydeligvis ikke hadde lest annet enn overskriften. Og les linkene til kimmern123. Disse viser at SELENE faktisk bekreftet månelandingen. Eller er du redd for at de skal motbevise deg?

"jeg har rett" "er du redd"

Dette er ikke en psykologi time, Zeke

Hva i all verden er det du ser i Japans måne bilder, som bekrefter at mennesker har vært der ?

Haha, snakk om å ro deg unna temaet! :)

Se artiklene og Youtube-filmen som har sammenlignet de første bildene fra Apollo 15, med bilder som er datalaget utifra topografien som SELENE har fått analysert. Da ser du at de stemmer perfekt overens, og dette var noe vi ikke visste i nærheten av så godt detaljnivå da Apollo 15 landet.

Så se linkene igjen, og kom med respons på de du.

Lenke til kommentar

Har foresten sett Saturn V raketten og månemodulen selv. Størrelsen på raketten er helt utrolig. Romfergene og rakettene som brukes idag kan ikke sammenlignes, ihvertfall ikke størrelsemessig.

sdlv-comparison.jpg

Youtube filmen er forvøvrig den samme som jeg brukte 1 minutt på å finne. Hvis du leser artikkelen til NASA får du matematiske bevis for gravitasjon som ikke kan gjenskapes. Filmen måtte isåfall vært dyktig manipulert noe jeg tviler sterkt på at de fikk til på -60-70 tallet.

Lenke til kommentar

Det nytter ikke å presentere mattematiske bevis for konspirasjonsteoretikere.

Har dere noen gang sett matematiske bevis som motargument?

Jeg har ihvertfall ikke sett det, og den eneste forklaringen jeg kan komme på er at de rett og slett ikke skjønner hva det er snakk om.

Derfor er alle motargumentene noe ala: "Det bare er sånn", "Det går ikke", "Det er umulig", "De ville ikke overlevd" osv.

Endeløse påstander uten noe som helst slags bevis.

Det er ihvertfall ikke fordi de ikke gidder å bruke tid på å regne. For tid ser det ut til at de har nok av, og innsatsen må man bare beundre.

Og ja, tvilere... Det jeg sier er at cella deres ikke er i stand til å skjønne stort. Og isteden for å beskylde meg for å være useriøs, komme med personangrep eller for å være tett, hva med å bevise meg feil? Da skal jeg gladlig inrømme at jeg har tatt feil.

Lenke til kommentar
Det viste uansett at jeg hadde rett, og at du tydeligvis ikke hadde lest annet enn overskriften. Og les linkene til kimmern123. Disse viser at SELENE faktisk bekreftet månelandingen. Eller er du redd for at de skal motbevise deg?

"jeg har rett" "er du redd"

Dette er ikke en psykologi time, Zeke

Haha, snakk om å ro deg unna temaet! :)

Se artiklene og Youtube-filmen som har sammenlignet de første bildene fra Apollo 15, med bilder som er datalaget utifra topografien som SELENE har fått analysert. Da ser du at de stemmer perfekt overens, og dette var noe vi ikke visste i nærheten av så godt detaljnivå da Apollo 15 landet.

Så se linkene igjen, og kom med respons på de du.

USAs måne bilder er ikke tatt av mennesker på månen . Surveyor 1,3,4,5,6 og 7 myklandet på månen med sitt video og foto utstyr inntakt (1966-1968)

Bare Surveyor 1 alene, tokk 11240 bilder på månens overflate.

http://www.jpl.nasa.gov/history/60s/Surveyor1_1966-2.htm

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...