capt. sabeltann Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 jeg har problemer med e posten min. når jeg epost som sendes forsvinner ikke fra utboksen og når jeg deretter går inn på e poste blir meldingene sendt på nytt.. får feil meldning om at den ikke kunne sendes. jeg får altså ikke slettet den, og trenger hjelp. noen forslag? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Outlook Ekspress=>Verktøy=>Alternativ=>Send=> sette hake i "send meldinger umidelbart" Lykke til Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har du satt opp riktige serveradresser? POP3 og smtp? Lenke til kommentar
capt. sabeltann Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Outlook Ekspress=>Verktøy=>Alternativ=>Send=> sette hake i "send meldinger umidelbart"Lykke til jeg har fikset det, men posten som ligger på utboksen vil forsatt ikke slette seg. jeg vil gjerne ha de vekk derfra og det får jeg ikke til? noe ide? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Da vil det si at e-posten ikke er sendt, hvilken ISP bruker du? Lenke til kommentar
capt. sabeltann Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Har du satt opp riktige serveradresser? POP3 og smtp? ja et er riktig, det er ikke problem med å sende post, det er det å få de som ligger på utboksen til å slette seg. fordi det vil dem ikke... Lenke til kommentar
capt. sabeltann Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Da vil det si at e-posten ikke er sendt, hvilken ISP bruker du? kan du forklare hvor jeg kan finne den jeg er litt får ny på outlook Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Gå inn på verktøy(fil menyen), gå til kontoer, velg kontoen du bruker, trykk på egenskaper velg server, står det noe der? Lenke til kommentar
capt. sabeltann Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Gå inn på verktøy(fil menyen), gå til kontoer, velg kontoen du bruker, trykk på egenskaper velg server, står det noe der? ta jeg bruker pop3. innkommende epost (POP3) popmail.activeisp.com og det vanlig, at jeg skal huske passord osv. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ok, men er det skrevet noe i smtp feltet?(dette er en serveradresse som kreves for å sende e-post) så hvis det ikke står noe der så er det nok det som er problemet ditt. Bruker du Active ISP som e-post leverandør? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg kan tenke meg det skal stå smtp.activesip.com i smtp feltet. Lenke til kommentar
capt. sabeltann Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg kan tenke meg det skal stå smtp.activesip.com i smtp feltet. i feltet SMTP står det mail.online.no ja bruker Active det på hjemmesida. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ok, du bruker e-post igjennom Active? du har ingenting med Telenor å gjøre? Prøv å bytt ut mail.online.no med smtp.activeisp.com. Dte kan hende de bruker en annen smtp server, men da kan du ringe 02500 for å sjekke med dem Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Prøv dette: skriv smtpmail.activeisp.com i smtp feltet(NB: Hvis du velger å benytte Active ISP sin SMTP server, gå inn i "Properties" seksjonen og velg deretter "servere". Sett en hake ved "My server requires authentication" (Min server krever godkjenning). Dette gjøres etter at du er ferdig med veiviseren. Lenke til kommentar
capt. sabeltann Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Ok, du bruker e-post igjennom Active? du har ingenting med Telenor å gjøre?Prøv å bytt ut mail.online.no med smtp.activeisp.com. Dte kan hende de bruker en annen smtp server, men da kan du ringe 02500 for å sjekke med dem har telenor som bredbånd, men jeg har active på hjemmesida mi. nei det fungere enda ikke og få slette disse postene, og det kommer forsatt feil melding opp, når jeg logger meg inn på nytt. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hmmm....... prøv å slett kontoen din, legg den inn på nytt, i pop3 feltet skriver du popmail.activeisp.com og i smtp skriver du smtp.online.no eller du kan prøve å skrive bare online.no Lenke til kommentar
capt. sabeltann Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Hmmm....... prøv å slett kontoen din, legg den inn på nytt, i pop3 feltet skriver du popmail.activeisp.com og i smtp skriver du smtp.online.no eller du kan prøve å skrive bare online.no det er firmas konto, jeg veit ikke hvor lurt det er da.. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har du br.navn og passord til e-posten? prøv å bytt ut mail.online.no med smtp.online.no i smtp feltet, det burde fungere da. Lenke til kommentar
capt. sabeltann Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Har du br.navn og passord til e-posten? prøv å bytt ut mail.online.no med smtp.online.no i smtp feltet, det burde fungere da. jeg har bare navn ja, kommer forsatt opp feil... skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hmm, du prøvde å bytte smtp server? da må jeg melde pass, men hvis det er en firmakonto så må det vel være en it-ansvarlig/it-avdeling som kan se på det. Lykke til, håper det ordner seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå