Gå til innhold

Siemens SX1 eller Nokia 6600

Anbefalte innlegg

Citizenx: det er Limited Edition da, man kan prise den så høyt man vil og få solgt alle uansett :)

S55 McLaren ble det produsert 10.000 stk av tror jeg og den er umulig å få tak i nå, kun en og annen på eBay til overpris... (4000 +).

S55 og C55 F1 Grand Prix Edition selges fortsatt, til 2500NOK. 10.000 produserte der også, alle nummererte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tastene på SX1 er suverene, liker du dem ikke, neivel. Men greire du å få ut av hodet at der er så vanskelig med noe som ikke er som på andre mobiler, vil du se at alt går så mycket betre... Jeg elsker tastene og skriver mye raskere på SX1 enn jeg har gjort på noen annen mobil, men har du bestemt deg for at du ikke liker dem før du prøver den, ja da vil du ikke like de heller.. Handler omå ha et åpent sinn.

Du har sikkert ret. ;)

Hvis SX1's placering af tasterne havde været den almindelige, så havde folk uden tvivl jamret sig, hvis de havde fået en telefon, hvor tasterne var anbragt under skærmen. :laugh:

Og angående den sorte udgave af SX1: Flottere telefon har jeg aldrig set. :love:

Lenke til kommentar

Herre. Så mye piss om hvorvidt tastene er lette å venne seg til, har jeg aldri lest før. Det kommer alvorlig talt an på hva du går fra. Altså, hvor du (i din lille verden) er vandt med at tastene skal være.

Når det kommer til SX1, må jeg si at det er den første mobilen siden ME45, jeg liker. Siemens sine mobiltelefoner har aldri vært my cup of tea.

Siemens sine basestasjoner derimot. ;)

Lenke til kommentar
Herre. Så mye piss om hvorvidt tastene er lette å venne seg til, har jeg aldri lest før. Det kommer alvorlig talt an på hva du går fra. Altså, hvor du (i din lille verden) er vandt med at tastene skal være.

Jaså.

Men det virker nu lidt spøjst at du på én gang er enig i standpunktet - og samtidig kalder det noget "pis".

Den kombination har jeg aldrig set før. :laugh:

Og hvordan kan du forresten udtale dig om størrelsen på min verden?

Mig bekendt kender vi to da ikke hinanden. :dontgetit:

Lenke til kommentar
molna: Har du prøvd firmware 07?

Den skal være endel kjappere, og gjør også hele mobilen langt mer stabil.

Hva oppdaterer den den nye firmware? og har du den på NORSK versjon? har den bare på engelsk\tysk :thumbdown:

Lenke til kommentar

Sitter her og leser meg grønn ang. for og imot kjøp av SX1 eller 6600. Klarer ikke å bestemme meg.

Lurer da på følgende: hvilken er best når det gjelder

- Themes

- Bilder på innkommende samtaler

- Utvidelse (minnekort)

- Kvalitet polyfoniske ringetoner

- Nedlasting av diverse gadgets som videosnutter. programmer o.l

Tastatur spiller ingen rolle. men stereo er en klar fordel

MVH

Lenke til kommentar
Sitter her og leser meg grønn ang. for og imot kjøp av SX1 eller 6600. Klarer ikke å bestemme meg.

Lurer da på følgende: hvilken er best når det gjelder

- Themes

- Bilder på innkommende samtaler

- Utvidelse (minnekort)

- Kvalitet polyfoniske ringetoner

- Nedlasting av diverse gadgets som videosnutter. programmer o.l

Tastatur spiller ingen rolle. men stereo er en klar fordel

MVH

Hei, kan prøve å hjelpe deg litt med noen personlige meninger da jeg har hatt begge mobilene.

Stereo er jo bare Sx1 som har, så er det viktig er bør du gå for den.

Themes har bare N6600.

Bilder på innkommende samtaler støtter begge gjennom 3.parts software.

Begge støtter like store minnekort, men SX1 har en mye smartere plassering som gjør at du kan bytte kort uten å slå av mobilen og ta ut batteriet.

Fordeler SX1:

Mp3 (stereo)

Radio (stereo)

Tar bedre bilder

Hotswap mmc (bytte kort uten å slå av mobil)

Kan oppgradere FW selv.

Ulemper SX1:

Skjerm (mørkere og har noe rart belegg på seg)

Joystick (glatt og "tung")

Tastene (kan tilvennes)

Hatt litt problemer med FW, kræsj/treghet (som visstnok har blitt mye bedre)

Fordeler 6600:

Lyssterkere skjerm (betraktelig bedre)

Bedre joystick

"Normale" taster

Themes (Symbian 7)

Raskere menyer (Sammenliknet med FW06 på SX1)

Opera nettleser (liker den)

Ulemper 6600:

Ikke Mp3 (Kan laste ned mp3 spiller, men lyden er utrolig dårlig og mono)

Ikke Radio

Ikke noe handsfree medfølgende

Plastikk

Lenke til kommentar

Tusen takk. Begynner å demre for meg no. I går var det SX1, ikveld var det 6600 som frista mest. Føler at en får like mye uansett hva man kjøper av de to. Men med medfølgende overføringskabler og handsfree tror jeg valget er greit. Bedre kamera er heller ikke noen ulempe. Lukter litt SX1 her ja.....

Takker igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...