Gå til innhold

Feilmelding: Delayed Write Failed

Anbefalte innlegg

Har 2 HD'er: Henholdsvis oppsatt som master og slave på IDE0.

Når jeg skal kopiere/flytte større filer på HD1, så får jeg beskjed om at W2K ikke kan skrive til HD'en pga. Delayed Write Failed.

Problemet begynte når jeg skulle overføre en mappe med større filer (ca 1-2 Gb) til den nye harddisken. Da var write cache påslått.

Eventloggen har mange oppslag som går på Event ID 51 (An error was detcted on device \Device\Harddisk 1\DR1 during a paging operation). Kan dette være et hint om hva som er galt?

Fant også Event ID 50 ((Lost Delayed-Write Data) The system was attempting to transfer file data from buffers to \Device\Harddisk\Volume10. The write operation failed, and only som of the data may have been written to the file.)

Har slått av Write Cache for disken, men nå går alt så innmari tregt!

(Harddisken er bare noen dager gammel)

Mener jeg har alle de siste oppdateringene - Windows Update finner ihvertfall ingen nye, og jeg har installert SP4.

HD og RAM er begge sjekket for feil, samt page heap. Alle tester retunerer OK, men jeg har fortsatt problemer ved kopiering/flytting av store filer. Midt ute i operasjonen virker det som om hele hd'en "dør", og maskinen henger/blir veldig treg.

Når jeg foretar en warm-boot etterpå, så finner ikke bios harddisken som jeg har trøbbel med. Eneste måte er å slå maskinen helt av og på igjen.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

EDIT: Prøver å kjøre full sector-sjekk, men da stopper alt akkurat som om jeg prøver å kopiere/flytte. Kan dette gi et hint om hva som er galt?

Endret av kjelle392
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...