Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Få kamera opp i utforskern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-22 15:11, skarsk skrev:

Nei, du må bruke programvaren som er beregnet på kamera ditt.

Hvilke OS kjører du?

Eg brukar Windows 2000

Hadde vore mykje meir praktisk og fått det opp i utforskaren. men men...

Lenke til kommentar

Har søkt på olympus si hjemmeside etter nye drivere før, men de er ikke flinke til å ajourføre drivere til "gamle" kamera.

Står det i vedlagte programmer til kamera at det ikke støtter Win2000?

Hvis svaret er ja, må du nok installere en versjon av Win98 i tillegg for å få overført bildene.

Eller du kan kjøpe en kortleser med programvare som støtter Win2000. Pris ca kr 500,-.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-22 21:52, skarsk skrev:

Har søkt på olympus si hjemmeside etter nye drivere før, men de er ikke flinke til å ajourføre drivere til "gamle" kamera.

Står det i vedlagte programmer til kamera at det ikke støtter Win2000?

Hvis svaret er ja, må du nok installere en versjon av Win98 i tillegg for å få overført bildene.

Eller du kan kjøpe en kortleser med programvare som støtter Win2000. Pris ca kr 500,-.

Nei, trur du har misforstått litt...

Drivere og program for 2000 var på cd'n.

I allefall driverene, trur programvara var til alle OS...

Men i stede for og bruke det programmet, kunne kamera poppa opp som ein ny stasjon, slik eg har sett på andre kamera.

Her er eit bilde eg blei rimlig fornøyd med.

http://www.stud.hisf.no/~runeve.fadm/camera/foss.jpg

vart kanskje litt for innzoooma...

Lenke til kommentar

Da har jeg misforstått deg ja.

Det er programvaren som er utviklet til kamera som bestemmer om det vil bli tilgjengelig i utforsker eller ikke.

Kjøper du kortleser, får du denne opp i utforsker.

Morsomt bilde. Lastet det ned for å ta det i nærmere øyensyn.

skarsk

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-03-23 20:23 ]

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

On 2002-03-23 08:24, skarsk skrev:

Det er programvaren som er utviklet til kamera som bestemmer om det vil bli tilgjengelig i utforsker eller ikke.

Kjøper du kortleser, får du denne opp i utforsker.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-03-23 20:23 ]</font>

Mitt coolpix 775 kommer opp i utforsker på windows me/2000/xp uten noen som helst installasjon av programvare. windows bare detekterer den som en flyttbar USB disk og bruker standard driverne sine for dette.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

On 2002-03-24 20:42, skarsk skrev:

Det er jo i så fall en utmerket egenskap med CP775, og det betyr at programvaren i CP775 kommuniserer med programvaren i Windows me/2000/xp!

Olympus 700UZ med USB utgang har samme egenskapen, dvs kameraet kommer opp som en egen "Removeable disk" i utforskeren i Win2000. Ville tro at 2100 UZ hadde samme muligheten siden den også har USB. Camedia Suite software som ble levert med Olympus 700UZ fungerte ikke hos meg, så for å overføre bildene til PC måtte jeg bruke Windows explorer, men det fungerte helt greit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå vet jeg ikke hva slags minne-media kameret bruker,

men de aller fleste kamera med compact flash 1 og 2 har ikke støtte for removable disk i 2000. Unntak er blant annet. HP sine serier. Ellers så har alle kamera med smartmedia og memory stick mulighet for removable disk i 2000 og xp dersom kameraet er støttet av nevnte OS. Det er mulig å laste ned støtte for dette hos nyere kamera. USB eller Firewire er dog et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...