Gå til innhold

Windows 2003 Server el XP?


Anbefalte innlegg

Jeg driver og leker meg med programmering i VB.net, og har hørt at når jeg kommer til å måtte kjøre IIS for å kjøre web.applikasjoner, så kommer min XP Home til kort.

 

Skolen min har studentlisenser på win2k3 server, så jeg lurte på om dette kunne kjøre som et OS på maskinen? Mener jeg har sett det før, men mulig jeg har blingsa...

 

Det jeg rett og slett spør om er; jeg har kun en laptop uten mulighet til hundre partisjoner, kan jeg bytte ut XP Home med Windows 2003 server? Og i så fall, hvordan vil det oppleves med tanke på ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde gå greit. Windows Server 2003 har et meget kjapt GUI, med alt av "eyecandy" skrudd av som default, for å unngå at GUI-et svir av ressurser som burde gå til tjenester.

Så lenge maskina har minst 300 MHz prosessor og 128 MB RAM, skal den kunne kjøre Windows Server 2003.

Lenke til kommentar
Windows 2003 Server el XP?, Kan Serveren brukes som OS?

Windows Server 2003 kan absolutt kjøres på en arbeidsstasjon, men glem ikke at det er et server OS!

Ingen DirectX, Lyd, 3D aksellerert grafikk osv. følger med i installasjonen! ;)

:dontgetit: Uhmm det gjør ting litt annerledes... men det er ting som kan lastes ned, eller konfigureres eller?

Lenke til kommentar
Takker!

 

Hvordan lar det seg ellers gjøre å kjøre programmer? Jeg mener, mesteparten av programvare som er ment for w2k kjører greit på xp, er det samme greia med serveren?

Ja, det eneste jeg kommer på i farten er antivirus.

De fleste antivirus programmene for WinXP fungerer ikke i Server 2003! Du trenger en egen server versjon og det er nok ikke billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...