sjbnil Skrevet 9. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg driver og leker meg med programmering i VB.net, og har hørt at når jeg kommer til å måtte kjøre IIS for å kjøre web.applikasjoner, så kommer min XP Home til kort. Skolen min har studentlisenser på win2k3 server, så jeg lurte på om dette kunne kjøre som et OS på maskinen? Mener jeg har sett det før, men mulig jeg har blingsa... Det jeg rett og slett spør om er; jeg har kun en laptop uten mulighet til hundre partisjoner, kan jeg bytte ut XP Home med Windows 2003 server? Og i så fall, hvordan vil det oppleves med tanke på ytelse? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 9. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Det burde gå greit. Windows Server 2003 har et meget kjapt GUI, med alt av "eyecandy" skrudd av som default, for å unngå at GUI-et svir av ressurser som burde gå til tjenester. Så lenge maskina har minst 300 MHz prosessor og 128 MB RAM, skal den kunne kjøre Windows Server 2003. Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Takker, det ga svaret jeg trengte Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 9. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Windows 2003 Server el XP?, Kan Serveren brukes som OS? Windows Server 2003 kan absolutt kjøres på en arbeidsstasjon, men glem ikke at det er et server OS! Ingen DirectX, Lyd, 3D aksellerert grafikk osv. følger med i installasjonen! Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Windows 2003 Server el XP?, Kan Serveren brukes som OS? Windows Server 2003 kan absolutt kjøres på en arbeidsstasjon, men glem ikke at det er et server OS! Ingen DirectX, Lyd, 3D aksellerert grafikk osv. følger med i installasjonen! Uhmm det gjør ting litt annerledes... men det er ting som kan lastes ned, eller konfigureres eller? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 9. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Windows Audio er deaktivert som standard, for å øke ytelse, stabilitet, sikkerhet osv. Det er ikke noe problem å aktivere det. Dersom man kjører Windows Update, er DirectX 9.0b tilgjengelig under "Oppdateringer for Windows Server 2003". Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Takker! Hvordan lar det seg ellers gjøre å kjøre programmer? Jeg mener, mesteparten av programvare som er ment for w2k kjører greit på xp, er det samme greia med serveren? Lenke til kommentar
Marik Skrevet 9. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Ingen DirectX, Lyd, 3D aksellerert grafikk osv. følger med i installasjonen! Søk etter denne filen på nettet: Windows Server as a Workstation Guide. De programmene som fungerer på w2k går greit i Windows server 2003. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 9. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Takker! Hvordan lar det seg ellers gjøre å kjøre programmer? Jeg mener, mesteparten av programvare som er ment for w2k kjører greit på xp, er det samme greia med serveren? Ja, det eneste jeg kommer på i farten er antivirus. De fleste antivirus programmene for WinXP fungerer ikke i Server 2003! Du trenger en egen server versjon og det er nok ikke billig. Lenke til kommentar
Marik Skrevet 9. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2004 Norton Internet Firewall fungerer, men ikke Norton antivirus. Jeg bruker Symantec Antivirus Corporate v8.1.1 Client og Symantec Client Firewall. Er fornøyd med dem. Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mars 2004 Takker! har ikke lest forumet på en uke nå, men har testet ut serveren. fungerer vakkert! Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 14. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2004 ja den går som en drømm! einaste problemet eg hadde med den (alså, eg har RC2) var at den delte internett tilkoblinga på ei an maskin i huset ikkje gjekk an å kontrollere fra serveren, og DirectX.. men ellers var den jo helt konge! beste operativsystemet eg har prøvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå