Gå til innhold

5 nye fra SonyEricsson!


Anbefalte innlegg

Danmark er verken billigere eller dyrere enn Norge på mobiltelefoner (kanskje litt dyrere i Danmark...)

Man kan spare litt på å kjøpe i Sverige pga kursen (ikke så mye lenger), men ikke i Danmark.

 

Er såpass bra konkurranse mellom spesielt nettbutikkene så de holder veldig gode priser. Lite eller ingeting på å spare på å kjøpe mobil/data osv utelands.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 høvdinger er en vanvittig lav pris til alle de funskjonene og være, spørr du meg. Men skal ikke klage ;)

Ja det er det jeg og mener, og si at prisen ble 6500 som han andre brukeren forespeilte. Jeg mener, det er jo hysterisk billig egentlig for megapiksler og greier. Men man skal jo ikke se bort ifra at det er et Pr-Jippo. Only time will show.

Lenke til kommentar
Jeg mener, det er jo hysterisk billig egentlig for megapiksler og greier. Men man skal jo ikke se bort ifra at det er et Pr-Jippo. Only time will show.

Jeg ville virkelig ikke betalt mange kronene for å fått 1,3mp på en kameramobil. Er ganske spent på å se bilder tatt med dem, og jeg tror mange kommer til å bli skuffa. Det eneste som kunne ha forsvart den potensielt høye prisen er hvis den hadde hatt Symbian og trykkfølsom skjerm, og sånn sett blitt et alternativ til P900. Slik den fremstår i dag, betaler man for 180-graders designet og kameraet. Og der er min personlige mening at ingen av de to er verdt penga... :no:

Lenke til kommentar
Jeg ville virkelig ikke betalt mange kronene for å fått 1,3mp på en kameramobil. Er ganske spent på å se bilder tatt med dem, og jeg tror mange kommer til å bli skuffa. Det eneste som kunne ha forsvart den potensielt høye prisen er hvis den hadde hatt Symbian og trykkfølsom skjerm, og sånn sett blitt et alternativ til P900. Slik den fremstår i dag, betaler man for 180-graders designet og kameraet. Og der er min personlige mening at ingen av de to er verdt penga... :no:

Vel, det kan hende at jeg tar feil når jeg antar at det vil tilsvare det vanlige digitalkamera gir på 1.3 mpixler.

 

Men igjen, vi får se, vi får se. Jeg har litt tro på det, men som deg vil jeg ikke engang vurdere å gjøre noen større innkjøp før jeg virkelig HAR sett at det er verdt det. Egentlig liker jeg ikke kameramobiler en gang, men men....

Lenke til kommentar

:lol: Godt svar, tadcomp.

 

@Sealine:

Har du noe som helst peiling på digitale kameraer og mobilkameraer? Har du et selv? Har du sammenliknet kvaliteten på forskjellige kameraer noen gang? Kan du forstå hvordan et 3mp kamera kan være dyrere enn et 5mp kamera, og ha betraktlig bedre bildekvalitet?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Too: Sealine, From: me :devil:

 

Snu klokka litt bakover...

Da hadde vi kameraer, noen som kostet 50 kr, andre 50 000.. Da hadde forskjellene i kvaliteten ikke noe med oppløsnigna å gjøre, men med, (ja nettop) linsa..

Nå er d fortsatt linsa som "oppfatter/fanger opp" bildet, så når d når den chippen som enten er på 0.3, 2.4 eller 5 mp. er d lite den kan gjøre for å forandre kvaliteten til d positive...

Utrolig men sannt nok har vi ikke kommet lengre enn at vi fortsatt bruker linser i kameraer :p

Lenke til kommentar
Er nok andre telefoner som blir lansert i år som blir minst like lekre som de fra SE. Motorola har jo allerede lansert et par som jeg sikler etter.

må jo ikke glemme Sendo X som i alt dette maset fra SE og Nokia forsvinner. Den Ser jo ut til og rule no sykt over alle de som er på markedet nå ihvertfall, men vekta kunne vært bittelitegranne mindre.... :yes:

Lenke til kommentar
:lol: Godt svar, tadcomp.

 

@Sealine:

Har du noe som helst peiling på digitale kameraer og mobilkameraer? Har du et selv? Har du sammenliknet kvaliteten på forskjellige kameraer noen gang? Kan du forstå hvordan et 3mp kamera kan være dyrere enn et 5mp kamera, og ha betraktlig bedre bildekvalitet?

hør her, dere misforstår.

 

Det jeg mente, var at kameraet må jo være betydelig mye bedre en _dagens_ mobilkameraer! jeg skjønner at det kan være dårlig til og være 1.3mp osv osv, men i forrhold til dagens mobilkameraer må det jo være revelusjonerende?

 

Petter

Lenke til kommentar
Optikken på mobilkameraer er så elendig at det aldri kommer til å bli ordentlig bra uansett... Et bilde tatt med Nikonet mitt i VGA blir uansett bedre enn bilder tatt med P800'n min ;)

Never say never when you dont have a clue.. :-)

Endret av Habla
Lenke til kommentar
Det jeg mente, var at kameraet må jo være betydelig mye bedre en _dagens_ mobilkameraer! jeg skjønner at det kan være dårlig til og være 1.3mp osv osv, men i forrhold til dagens mobilkameraer må det jo være revelusjonerende?

Tja, hva med en litt annen tone i innleggene dine? Å kalle folk seriøst dumme er ikke akkurat måten å få til sakeligere diskusjoner på... :ermm:

 

Vel, jeg mener fremdeles at det ikke blir revolusjonerende med 1,3mp. Ja, du får flere pixler, men jeg tror ikke du får med noe særlig mer detaljer av den grunn. Bedre? Ja, kanskje. Revolusjonerende? Nei!

 

@Habla:

Er det hobby'n din å provosere folk eller? Synes du kommer med litt for mange innlegg under beltestedet...

Lenke til kommentar

Det kunne ha vært min hobby..men det er ikke det.

Under beltestedet syns jeg ikke det er.

Jeg bare sitere et godt ordtak og legger til litt til :-) Jeg kommer gjerne med unnskyldinger når jeg føler at jeg har gått for langt eller kommet med utsang som jeg ikke har dekkning for ref. mitt angrep på molna.

Jeg mener ikke at jeg har vært noe spesiell hard/ekkel denne gangen.

Bare svar på en påstand som virker helt meningsløs.

 

Habla

Lenke til kommentar
Det kunne ha vært min hobby..men det er ikke det.

Under beltestedet syns jeg ikke det er.

Jeg bare sitere et godt ordtak og legger til litt til :-) Jeg kommer gjerne med unnskyldinger når jeg føler at jeg har gått for langt eller kommet med utsang som jeg ikke har dekkning for ref. mitt angrep på molna.

Jeg mener ikke at jeg har vært noe spesiell hard/ekkel denne gangen.

Bare svar på en påstand som virker helt meningsløs.

 

Habla

:thumbs:

Lenke til kommentar
Jeg mener ikke at jeg har vært noe spesiell hard/ekkel denne gangen.

Jeg bare mener at å si at noen "don't have a clue" er litt ulurt, ihvertfall hvis du ikke kan komme med noen flere argumenter...

 

Men det her blir egentlig offtopic, skal vi la kranglinga hvile, Habla? Eller bare må du svare (slik jeg måtte :p )?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Jeg mener ikke at jeg har vært noe spesiell hard/ekkel denne gangen.

Jeg bare mener at å si at noen "don't have a clue" er litt ulurt, ihvertfall hvis du ikke kan komme med noen flere argumenter...

En bitte liten utredning:

Det jeg mente å si var at det er sterk å si at noe aldrig vil skje når han ikke har noe forutsetning for å vite hva fremtiden bringer.

 

Om det er ulurt eller ikke vet ikke jeg...men ser ikke med en gang hvorfor det er ulurt.. :-)

 

edit: jeg måtte svare...du vet hvordan det er.... :-)vi krangler ikke, vi diskuterer ;-)

 

Habla

Endret av Habla
Lenke til kommentar
edit: jeg måtte svare...du vet hvordan det er.... :-)vi krangler ikke, vi diskuterer ;-)

Hehe, ja ikke sant? Tror egentlig det er ordleggingen din jeg reagerer litt på. Du ville kanskje blitt provosert hvis jeg reply'a med "fy f**n så dum i hue du er" når du kom med et sakelig innlegg. Sier ikke at du er så ille, men noen ganger går du litt kraftig ut (slik som med molna, som jeg syns du takla fint etterpå :thumbup: ).

 

For å dreie det litt tilbake til topic, så mente tadcomp (og jeg) at flere megapixler alene ikke vil bedre bildekvaliteten, ihvertfall ikke så mye som sealine ønsker. Klart at fremtiden vil bringe nye ting (se for eksempel den nye flytende linsa fra Philips), og det kommer sikkert til å bli bedre bilder på fremtidige telefoner, men å tro at du kan ta kvalitetsbilder til familiealbumet med S700, blir å tro på julenissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...