Gå til innhold

Spontant systemcrash ved java utvikling

Anbefalte innlegg

Skulle i går gå i gang med litt skolearbeid - startet da opp jGrasp som vanlig og begynte å programmere. Etter ca. 35 linjer restartet pc'en seg - som om strømmen hadde blitt tatt ut og med en gang satt inn igjen.

"Ok... shit happens" tenkte jeg, startet opp igjen - og begynte å skrive enda mere. Etter rundt 3-4 minutter skjedde nøyaktig det samme.

"*profanities*" tenkte jeg, og prøvde enda en gang. Samme regla, men nå stod det at skjermkortet ikke hadde strøm.

"Aha" tenkte jeg - det må være årsaken. Så jeg bytta strømkontakt til skjermkortet, skrudde på pc'en og var blid og førnøyd.

Du skjønner sikkert at jeg ikke var det veldig lenge.

Pussig nok, så skjer dette KUN ved utvikling av java applikasjoner, og ofte uten aktivisering av java i det hele tatt. Første gang det skjedde var jeg på vei til å lukke init() funksjonen i tekstbehandlingsprogrammet(!)

Har prøvd jBuilder, men samme skjer der og. Problemet begrenser seg altså til java programmer.

Min teori er at en java komponent kanskje prøver å aksessere et minneområde som den ikke har tilgang til, eller skaper en hardware konflikt. For pc'en blir slått helt av. Alt av strøm forsvinner. Harddisken slås av og startes opp på nytt igjen (ikke boksen, men harddisken altså... den bzzzzz lyden ;) )

Noen som har liknende erfaringer? Jeg har installert den nyeste SDK'en og avinstallert alt av java komponenter som lå inne fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...