abrakadabradavel Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har 2 like WD 200Gb disker. De står på hver sin IDE kontroller. Disk1: Disk2: Disk2 står i PIO mode. Den er på auto detect men vil ikke bli UDMA. Har prøvd å skiftet kabel og ide-kontroller men hjelper ikke. Er det noen andre muligheter for å få UDMA eller er disken ødelagt? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 ..og du kjører WINXP? Vet ikke om det ble gjort noen endringer til SP1, men XP 'låser' disken til en mode som kjører uten CRC-feil(eller helt ned til laveste modus). Husker ikke i farten hvordan du løser problemet best, er litt tungvindt å ta ut disken starte, sette inn disken, starte. Mulig det er enklere å deaktivere og aktivere i enhetsbehandleren. Kan ikke garantere at noen av metodene fungerer, er vel best at du googler på problemet nå som du vet hva det kan være. Eller venter til noen forteller deg hvordan du SKAL gjøre det. Sjekk loggen for å se om det er noe som gjenntar seg hele tiden, da er det ett problem med disken. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) 80 pins IDEkabel ? UDMA enablet i maskinvarebehandling>primary/secondary IDE kanal>egenskaper ? Endret 10. mars 2004 av jarmo Lenke til kommentar
abrakadabradavel Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Jeg bruker windows xp sp1. Ide kontrolleren fungerer, kabelen fungerer, jeg har prøvd å disable og uinstalle disken men den nekter å gå vekk fra PIO. Brukte et verktøy fra WD til å scanne disken i natt. Det tok 15 timer men hjalp ikke noe. Skal brukt scandisk i natt for å se om det funker. Tar rundt 15 timer det også. Endret 10. mars 2004 av finix Lenke til kommentar
eiga Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Tror du skal prøve å bytte kablene(vet du har prøvd med en annen), og lese hva som står her om XP og automatisk PIO-mode. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Har du fått noen løsning på dette? sliter med det samme på en maskin til en kunde nå. har prøvd alt (føler jeg. ) uninstalla controllerne og endra registeret. Et sted sto det nå at jeg måtte starte i safemod så uninstalle alle kontrollerne. så skal prøve det, men har du ikke fått det til enda kan du prøve http://sniptools.com/vault/getting-back-to...-windows-xp.htm er noen dager gammel post her, men må finne ut av det selv også. så... som regel skyldes det som skrevet at det er et vist antall crc error på disken så den bytter til pio. En ting som kan forårsake dette er at kabelen er ødelagt. prøv med en annen kabel også.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 - UDMA enablet i BIOS? - 80 leders kabel? - Harddisken koplet på riktig plugg på kabelen? (Har du kun én HD på kabelen skal denne stå på enden som Master eller Cable Select.) - Installert Chipset drivere? - Installert Intel Application Accellerator (Hvis du har Intel-chipset vel og merke. Kan av og til hjelpe, men ikke alltid.) Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 for min del er alt det gjort. Så skal sjekke kabelen (helt ny pc, men man vet jo aldri) Lenke til kommentar
hmm Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 hadde en gang en disk som oppførte seg helt likt, maskinen bruker nesten 100% cpu mens den jobber og det går treeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt! viste seg at jeg hadde brekki en "pinne" bak på disken, eneste løsningen jeg fant på mitt problem.. må jo være derfor. Dere har kanskje sjekka ut dette på deres disker? lykke til :/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har vært ute for at noen runde P-ATA kabler kan være for dårlige. (Spesielt de lengste). Da hadde jeg store problemer med en brenner som hele tiden bytta til PIO-mode. Bytta til en IDE-kabel av god kvalitet og ble kvitt problemet. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 ser ut som hmm har svaret. Virker som en pinne har brekt. Så skal sjekke om det faktisk skulle ha sitti en pinne der nå =) så hvis noen av dere har en seagate 120gb så si ifra. men er nok derfor. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det skal mangle én pinne på nye harddisker. (Og det skal være én kutta leder på 80-leders kablene) Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 men på denne mangler det en pinne (der hvor det ikke er hull i IDE kabelen) og plus at det mangler en pinne til. på kryss ovenfor denne igjen. Der er det hull i bunnen så det ser ut som det skulle ha sitti en der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå