Semikolon Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 åy shit.. eg tenkte på notisblokk, men skreiv FrontPage! det var absolutt ikkje meininga.. sorry.. Den var skikkelig grov, hehe... men du er tilgitt phew.. takk skal du ha! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 jeg bruker HTML-kitdet er vakkert ja, det er veldig vakkert Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Hold dere litt til topic her da... (ikke deg kennteh) okay sorry.. får vel anbefale et program da: UltraEdit Software review av profesjonell ASP programmerer fra England: http://www.webwizguide.info/software/ultraedit.asp det er en gratis prøve versjon.. kan få addins til alle verdens programeringsspråk omtrent Endret 11. mars 2004 av Semikolon Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Ser ut som om skruju.com er midlertidig utilgjengelig... Ja, argh.. har glemt å betale årsavgiften. De har sikkert blokkert den. Kjørte den gjennom ip.com Endret 11. mars 2004 av Shiva Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Notepad er for vånnabis, en som har innsikt nok til å skjønne hva kode er skaffer seg Verktøy av noe slag, ikke en skrible-blokk. Skal vi møtes for en showdown eller? Dette er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge, webkafeen inkludert. Folk som lager store ting bruker som regel en IDE for prosjektstyring ja, men Jeg kjenner mange utviklere som skriver det meste av koden selv, inkludert meg selv. Jeg sitter for tiden med drøye 20 000 kodelinjer i visual studio, og bruker ikke wysiwug delen mye. Kode er noe man gjerne vil ha kontroll på, derfor gjør man det meste selv - hadde du hatt "innsikt nok til å skjønne hva kode er" så hadde du også visst dette... Showdown? hvis ikke det var dumt da? Hva pokker skal du med visual studio da? når du jo har notepad? det som er så bra... Jeg regner det for sansynlig at du koder meg totalt under bordet, men utviklingsverktøy trenger du ikke belære meg om, da jeg har operert i 6-7 forskjellige sript/pregrammerings-språk fra jeg begynte med data, som forøvrig var den gang da mIRC`s nyste versjon var mIRC 2.4a men min [hex]32 33[/hex]-årsdag ble feiret med å laste ned mIRC 3.1, som da var for stabil og regne, og nøyaktig 3 dager gammel. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg bruker for det meste Crimson Editor - Freeware. Anbefales! Har syntax highlighting for det meste av progge språk. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) da jeg har operert i 6-7 forskjellige sript/pregrammerings-språk fra jeg begynte med data, som forøvrig var den gang da mIRC`s nyste versjon var mIRC 2.4a men min [hex]32 33[/hex]-årsdag ble feiret med å laste ned mIRC 3.1, som da var for stabil og regne, og nøyaktig 3 dager gammel. du har vært innom 6-7 programmeringsspråk, men så bruker du allikevel MIRC, er ikke det litt abnormalt, skaff deg irssi eller bitchx, mye bedre... og ja, sorry for en aldri så liten OT... Endret 12. mars 2004 av magikern Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg bruker notisblokk... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 /me skjønner ikke hvorfor folk bruker notepad (bortsett fra de tilfellene man fort må endre i koden og ikke vil starte opp et tyngre program bare for å endre en variabel elns.), når man har mange andre programmer som er mye bedre, og i mange tilfeller også er gratis. Jeg bruker DreamWeaver, og skjønner ikke helt hvorfor det virker som om noen sammenligner det med FP. Greit nok at det har WYSIWYG-muligheter, men det har jeg kun brukt en gang jeg trengte å endre bredden på en tabell litt kjapt. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 /me skjønner ikke hvorfor folk bruker notepad (bortsett fra de tilfellene man fort må endre i koden og ikke vil starte opp et tyngre program bare for å endre en variabel elns.), når man har mange andre programmer som er mye bedre, og i mange tilfeller også er gratis. Me neither.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Skal snu litt på det: Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke dw bare for å kode litt... Husk at, i alle fall jeg, mener noe annet enn MS Notepad når jeg sier notepad. Bruker for tiden conText Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Nå skal jeg ikke snakke for høyt om DW fordi jeg ikke har brukt det noe særlig, men jeg merket ihvertfall at frontpage bare surrer i kodene og gjør alt dumt sånn med tanke på kodinga. Bruker man et primitivt program som ikke gjør noe for det, men hvor du gjør alt selv, mener jeg at man har mye mer kontroll over hva man gjør. Så vil jeg jo påstå at man vil lære litt mer kanskje? Hvis man ikke kan noe så må man jo lese tutorials.... Det er jo egentlig en smaks ting. Men jeg mener at notisblokk baserte programmer er best Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Det er muligens slik at man lærer mer hvis man bruker (MS) Notedpad, da du ikke har noe opplegg som finner koden for deg, men når man kan HTML/PHP/hvasomhelst, så er det vel greiere å bruke noe som gjør ting enklere. F.eks kodefarging og autofullfør. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Der er jeg helt enig. Når man er 100% sikker på hvordan kodene skrives, så er det ingen vits å sitte å skrive dem om og om igjen å bare bruke masse unødvendig, anti-lærerik tid. Men for meg, og sikkert noen till som ikke er 100% sikkert på all html koding, php og javascripting, så vil jeg anbefale å bruke et primitivt applett som ms notisblokk for eksempel. Da vil jeg påstå man lærer fortere og bedre.... Men som sagt: Er man sikre på hvordan kodene skrives, og forstår hva et eventuelt program gjør for deg, så er det helt greit Lenke til kommentar
bernini Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) /me skjønner ikke hvorfor folk bruker notepad (bortsett fra de tilfellene man fort må endre i koden og ikke vil starte opp et tyngre program bare for å endre en variabel elns.), når man har mange andre programmer som er mye bedre, og i mange tilfeller også er gratis. Jeg bruker DreamWeaver, og skjønner ikke helt hvorfor det virker som om noen sammenligner det med FP. Greit nok at det har WYSIWYG-muligheter, men det har jeg kun brukt en gang jeg trengte å endre bredden på en tabell litt kjapt. Enig. En grunn til at folk liker å si at de bruker notepad er at det får dem til å virke som 1337-Haxx0rz 2k9243. Det er greit å bruke notepad til småting som du sier, men jeg skjønner ikke vitsen med å gjøre ting vanskeligere. Blir som å hogge ned årets juletreforsyning med øks istedenfor motorsag bare fordi du kan bruke øks. Edit: Motorsag er et vanskelig ord Endret 13. mars 2004 av gordito Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 syntax highlighting er jo greit for alle, men jeg har blandede følelser når det gjelder autofullføring. Ofte synes jeg det går fortere å skrive uten, og lurer jeg på noe så har jeg alltis en api tilgjengelig. Men det er seff greit å ha hvis man er usikker på hvilken metode man er på jakt etter (siste gjelder vel mer for skikkelige språk) Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Enig. En grunn til at folk liker å si at de bruker notepad er at det får dem til å virke som 1337-Haxx0rz 2k9243. Fatter ikke hva som får deg til å si sånt... Har du mindreverdighetskomplekser ovenfor folk som kan det de driver med ut i fingrene eller hva er det? Lenke til kommentar
bernini Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Enig. En grunn til at folk liker å si at de bruker notepad er at det får dem til å virke som 1337-Haxx0rz 2k9243. Fatter ikke hva som får deg til å si sånt... Har du mindreverdighetskomplekser ovenfor folk som kan det de driver med ut i fingrene eller hva er det? Det var ikke vondt ment, det er ikke alle som er slik, men har møtt på en del av typen "Haha, bruker du Dreamweaver? Kan du ikke kode? Jeg bruker notepad, myyye bedre". Kanskje satt litt på spissen, men du forstår poenget. Har ingen ting i mot de som er god med programmering, snarere tvert om, men jeg ser ingen grunn til å gjøre ting vanskeligere bare fordi du er god i noe. Edit: La til noe Endret 13. mars 2004 av gordito Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Men hvordan gjør du det lettere da? Det er det jeg ikke skjønner. Alternativet til å kode alt selv er å la programmer generere kode basert på hva du tegner opp i en grafisk editor, og denne koden påstår jeg at ikke er god nok. Derfor vil de som er ute etter det ypoperste resultatet velge å kode det meste selv, eller i alle fall omstrukture mye av den koden som blir generert automatisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå