Gå til innhold

Artikkel som burde ha vært postet på HW.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er flott at vi kan eksportere det vi ikke har bruk for til andre som faktisk har stor nytte av det :thumbup:

el-asso: Nå var det ikke ment å jage vekk noen, men når man går ut mot hardware nettverket på den måten uten noe å støtte seg på så kan man like greit holde seg hjemme - spesielt hvis man har noe imot måten ting drives på. Men nå har vi snakket nok om den saken her. Vi kan gjerne fortsette diskusjonen på PM

For ordens skyld beklager jeg hvis jeg uttrykte meg litt klønete i den første posten min

Lenke til kommentar
I en studie utført ved FN-universitetet United nations University går det fram at en stasjonær PC med 17 tommers bilderørsskjerm krever minst at man bruker 240 kilo fossilt brensel, 22 kilo kjemikalier og 1,5 tonn med vann.

Dette er omtrent den samme ressursbruken som ved produksjon av en middels stor bil.

Kordan i svarte har de funnet ut det.

Sikkert regnet med oljefyringen til Dell, spriten til de ansatte hos Dell og alt vannet Dell bruker på spyle pc'ene reine. :D

Lenke til kommentar
Nå var det ikke ment å jage vekk noen, men når man går ut mot hardware nettverket på den måten uten noe å støtte seg på så kan man like greit holde seg hjemme - spesielt hvis man har noe imot måten ting drives på.

du skjønner kanskje ikke at kritikk av hardware.no passer inn under tilbakemeldinger? Meldingen din som jeg quoter er absurd

Lenke til kommentar
For ordens skyld beklager jeg hvis jeg uttrykte meg litt klønete i den første posten min

Kan jo bare si at jeg var 100% enig i den første posten din, enden. :thumbup:

Forøvrig syntes jeg det er en ok artikkel i den forstand at den bevisstgjør oss litt i forhold til konsekvensene av samfundet vi lever i. Ikke det at jeg tror folk kommer til å tenke på miljøet neste gang de oppgraderer eller kjøper ny pc, men opplysning av folket et veien til en bedre verden, og det er da bedre å vite litt om hva som skjer enn å vandre rundt som hjerneløse hånddukker til makttoppene her i landet.

Vel, det ble kanskje litt langt ute, men... :lol::whistle:

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er hw.no`s oppgave å opplyse folk om både positive og negative sider ved data verden! De kan heller ikke få med seg alt, men dette er slik relevant informasjon som enhver bruker bør vite. Poenget er å tenke litt på miljøet (på alle måter) er det ikke? :roll:

Lenke til kommentar

Bruker helt sikkert like mye råvarer av andre slag og lignende slag for å lage råmateriale til en bil.

Sikkert litt mindre til f.eks en forsterker, en tv.

Dette må være statistisk tull!

Ser grunnen til at hw.no ikke legger den ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...