Gå til innhold

Artikkel som burde ha vært postet på HW.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det burde det absolutt ikke !

Artikkelen står jo i Aftenposten hvorfor gjenta det her ?

Hallo? Mange av nyhetene som kommer her på hw.no hentes jo fra xbitlabs. Hvorfor skal de gjenta det, når det står der?

Og til trådstarter. Jeg har sett mange artikler rundt omkring som jeg syntes hw.no burde fått med seg, men det er jo ikke noe å lage så stort poeng av. De fleste leser vel nyheter på flere sider enn bare her...

Lenke til kommentar
Hallo? Mange av nyhetene som kommer her på hw.no hentes jo fra xbitlabs. Hvorfor skal de gjenta det, når det står der?

Ideelt sett burde HW.no finne alle nyheter selv men det vet vi ikke er mulig. hvorfor skal redaksjonen i hw.no skumme gjennom "den gamle tanta i akersgata" på jakt etter stoff, vi snakker tross alt om Hardware.no og ikke "de grønnes forum for økt bruk av kli og fiber i kosten"

Lenke til kommentar

Fordi det ikke er en norsk side...

Så alle hardware nyheter skal kun dukke opp på én norsk side?

Ideelt sett burde HW.no finne alle nyheter selv men det vet vi ikke er mulig. hvorfor skal redaksjonen i hw.no skumme gjennom  "den gamle tanta i akersgata" på jakt etter stoff,  vi snakker tross alt om Hardware.no og  ikke "de grønnes forum for økt bruk av kli og fiber i kosten"

HW.no legger ut de nyhetene de finner relevante til det budskapet de i redaksjonen i hw.no ønsker å sende ut. Se på alle artiklene du finner på digi.no. Det er veldig mange it-relaterte artikler der som aldri dukker opp på hw.no, og det er ofte fordi de har et mer forretningspreget innhold. Se på artiklene som kommer opp på dinside.no. Der er det også mange som ikke kommer på hw.no, fordi de er mer retta mot "vanlige" folk. Hva vil du egentlig at HW.no skal være? De heter tross alt "hardware.no" og ikke "alt-om-data.no".

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

http://itavisen.no/art/1303062.html?PHPSES...a81c29e7849eb11

(itavisen har denne artikkelen også)

I en studie utført ved FN-universitetet United nations University går det fram at en stasjonær PC med 17 tommers bilderørsskjerm krever minst at man bruker 240 kilo fossilt brensel, 22 kilo kjemikalier og 1,5 tonn med vann.

Dette er omtrent den samme ressursbruken som ved produksjon av en middels stor bil.

dette er en hardware-relatert artikkel og bør befinne seg under anbefallinger etter min mening

Endret av heraldo
Lenke til kommentar
Hva vil du egentlig at HW.no skal være? De heter tross alt "hardware.no" og ikke "alt-om-data.no".

Måtte i et møte så jeg fikk ikke svart tidligere.

Hva jeg vil ?

Jeg vil at HW.no skal stå fritt til selv å velge det stoffet de vil publisere (hvilket jeg ikke tviler på at de gjør). Dersom de ikke vil publisere saken fra Aftenposten er det en subjektiv vurdering som helt og holdent er opp til redaksjonen i hw.no.

Å mene at de bør ta opp slike saker er greit, like mye som å mene at de ikke bør gjøre det. Jeg hører til de som mener at hw.no godt kan være ett fristed for miljøpreiket som omgir oss på alle bauger å kanter ellers i media.

Lenke til kommentar
Jeg hører til de som mener at hw.no godt kan være ett fristed for miljøpreiket som omgir oss på alle bauger å kanter ellers i media.

miljøpreiket på alle bauger å kanter? Er det noe som omgir oss på alle kanter, er det oppfordringer til bruk & kast, reklamen regjerer det offentlige rom, ikke miljøpreik. Er det noe som er fraværende, er det seriøs miljøpolitikk i noreg

Lenke til kommentar
miljøpreiket på alle bauger å kanter? Er det noe som omgir oss på alle kanter, er det oppfordringer til bruk & kast, reklamen regjerer det offentlige rom, ikke miljøpreik. Er det noe som er fraværende, er det seriøs miljøpolitikk i noreg

Hehe, vi beveger oss faretruende nær grensen for P&R her. Oppfatter det annerledes og som sagt er det min subjektive (og høyst private) mening at slike artikler gjør seg best i andre media enn dette.

Lenke til kommentar

tullete artikkel.. det er da ikke opp til forbrukerene å skåne miljøet ved å lavære å foreta en oppgradering man trenger. det er jo hardware produsentene som burde bremse utviklinga og heller sette flere ressurser på å utnytte dagens hardware/software bedre, istedet for det rotteracet de bedriver nå..

Lenke til kommentar

Teit diskusjon igrunn. Hardware.no forbeholder seg retten til å publisere det de finner grunn til å publisere. At noen finner en annen artikkel, som tar op en sak hw har valgt åå ikke forfølge er da helt greit, men å rakke ned på vedkommende, eller å kreve dette publisert på hw er bortkastet cpu tid :thumbdown:

Og du som kaller hw en bransjehore trenger ikke henge på forumet deres ;)

Lenke til kommentar

Det hjelper uansett ikke å oppgrade da dette også bruker resurser.

Vi kan jo tenke på alle bensin og vann en pc sparer i løpet av sin livstid. Bensin fordi brukeren ikke har like mye tid til å råne rundt i sentrum. Vann er jo innlysende - vi kjenner alle til myten at datanerder ikke dusjer særlig ofte.

Poenget mitt er uansett at alt vi forbruker bruker ressurser og dette gjelder ikke spesiellt pcer, men alle ting vi kjøper. Dessuten er ikke dette en nyhet egentlig - det er bare en gammel sannhet som dukker opp fra tid til annen.

Lenke til kommentar

du som kaller hw en bransjehore trenger ikke henge på forumet deres ;)

At noen finner en annen artikkel, som tar op en sak hw har valgt åå ikke forfølge er da helt greit.....

Siden det er samme personen du snakker om blir det vel vanskelig å gjøre begge deler :laugh:

Lenke til kommentar

du som kaller hw en bransjehore trenger ikke henge på forumet deres ;)

At noen finner en annen artikkel, som tar op en sak hw har valgt åå ikke forfølge er da helt greit.....

Siden det er samme personen du snakker om blir det vel vanskelig å gjøre begge deler :laugh:

:dontgetit:

De to tingene har da ingen sammenheng selv om de kommer fra samme person?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

dere får vurdere hva som er viktigst - les den andre artikkelen -

FN: - Spar miljøet med oppgradering

så nummer 2-

Brukte PC'er er søppel for Ullevål universitetssykehus. Men når de ankommer Namibia om få uker, står unge i kø for å dra nytte av dem

Folk i Norge tenker ikke at en gammel PC er verd noe. Men i u-land vil minst et titall unge dra nytte av den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...