Gå til innhold

Forsikring på gammelt kamera

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte et kyocera s3 sommeren..2001 kameraet kostet 5000

og så kjøpte jeg forsikring med også, en 5 års forsikring for 1000 samtidig i samme butikken. denne var for alt vanlig utenom tyveri,alså slag og vannskade og sånt.han sa jeg kunne spille fotball med kameraet.plukke opp delene komme til dem med deg så villejeg få et nytt..

gjelder dette da idag..at jeg vil få samme kamera.. som er da et 3 år gammelt 3mpix.. eller vil jeg få noe i dagens verdi av 5000?

kjøpte alt sammen på japan foto

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry... det er kameraet du har forsikret, ikke pengebeløpet på kr. 5000,-.

Skulle noe skje, står det helt sikkert i vilkårene at du har krav på "tilsvarende" kamera,- som idag koster.... kr. 1495,- kr. 1295,- ?

Stiller meg også litt skeptisk til at du vil få godtatt hva som helst som skadeårsak,

- kan noen hekte deg på at situasjonen har vært selvforskyldt, "uaktsomhet", osv, tror jeg fort at du får avkortning på det allerede reduserte beløpet.

Dig.kameraer og pc-utstyr osv er håpløst å forsikre da de faller i verdi så utrolig fort, og restverdien etter bare et år knapt nok gjør det salgbart i markedet.

Ligg derfor unna dyre forsikringer hos forhandlerene og sats heller på reiseforsikringen som ofte dekker slike ting.

Har jobbet endel med juridiske problemstillinger rundt slike ting,

og elektroforhandlerenes "ulykkesforsikringer" tilknyttet slike produkter har jeg lite godt å si om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...