Gå til innhold

Bråkete vifter


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nå er jeg møkklei bråkete pc :-)

 

Har følgende støykilder i pc:

abit ic7-max3 (liten otes som sier vrrrrrrr, og northbridge som har gøy farge)

boxed vifte p4 2.8Ghz - fyyy intel!

powercolor 9800 pro

seagate 7200 160 s-ata

 

Det jeg hittil har gjort av støydempende faktorer:

Fortronsource 550W

lian-li 6070B (2 stille vifter foran, 1 stille bak, og støydempematte)

 

Skal skaffe:

Zalman ribbe m. vifte til 9800pro (Har idag 408core/475memory, og vil klokke)

Sunbeam gummistraps til å henge opp harddisk (fjerne knatrelyd under jobbing)

arctic silver 5

HSCHIPSET vifteformede kobberkjølere til skjermkort (og kanskje noen på harddisken for morro skyld)

 

abit sin northbridge og otes får jeg vel ikke gjort så mye med, men jeg er usikker på hvilken cpu-vifte jeg skal velge. Hadde vært så mye enklere med bare ett valg hehe. Jeg antar jeg har følgende alternativer:

Zalman CNPS7000ACU (lekker sak i kobber)

MIST Frostbite (skrudd ned til minimum av støy)

MIST Black Silence

 

Hvorvidt jeg bruker 3 eller 4 hundre på cpu-vifte spiller selvsagt ingen rolle, men den må passe på ic7-max3 uten at jeg behøver å sage :-)

Er det forresten noen som vet hvorvidt jeg kan justere ned hastigheten på otes-vifta? Jeg får delvis styrt cpu-vifta fra bios, men that's it

 

..og jeg har begynt å lure på om jeg skulle kjøpt vannkjøling fra starten av..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..og jeg har begynt å lure på om jeg skulle kjøpt vannkjøling fra starten av..

Du også ja? Kjenner til det der.... :roll:

 

Syns jeg har nevnt den mye i det siste, men du har ikke vurdert VGA Silencer framfor den heatpipeløsningen til skjermkortet?

 

edit: 475 memory??

Endret av RikkyRally
Lenke til kommentar

375 memory? ooh, det var seent igår når jeg forsøkte meg hehe :blush:

 

Jeg leste en test av vga-silencer hvor de påpekte at den ikke kjølte noe bedre i forhold, delvis fordi den var elendig pussa. Har også lest at det er vanskelig å få på ram-kjølere med denne. Noen som har gode erfaringer? Målet er å få moddet den til en stillegående 9800xt

Lenke til kommentar

Gir ikke en slik ribbe mye dårligere kjøling enn vifta som står på nb pr. idag, eller er den vifta som abit har montert beregnet for tung overklokking? Avogtil skjønner jeg ikke hvorfor de legger med kjipe komponenter man uansett må bytte ut :p

 

Rettere sagt, det må være en grunn til at de ikke blir produsert med kjøleribbe fra starten av, så bør jeg f.eks passe på temperaturen hvis pc står på over lengre tid eller blir sterkt belastet noen timer?

Endret av findon
Lenke til kommentar

jeg har nettopp montert en VGA silencer på samme skjermkort som deg, klokka det til 411/385, mer enn det, så blir det artifacts på bf...., sleve monteringen var no prob....

jeg har en følelse av at dette kanskje er litt lavt, for et 9800PRO kort med VGA silencer..., noen som er enig og evt har non tips?

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Dersom du ikke kommer høyere enn det der, så ser jeg ikke noe poeng å bytte til vga silencer :p

 

Det der klarer jeg med originalvifta...

Jeg tror jeg satser på Zalman, som jo er en stødig produsent

 

Jeg må si jeg savner litt inputs på det jeg egentlig spurte om, noen som vet hvilken cpu-vifte som ville passet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...