gamle-erik Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hei. Lurer på om noen kloke hoder kunne fortelle meg hvorfor diskene mine støyer så mye, dvs det virker som om det skrives uten at det kjøres noen applikasjoner. Jeg har to Raptor disker på 36Gb som er stripet og os er WinXP med sp1. Jeg ser at en del prossesser er aktive men selv om idle har 99% cpu lyser/blinker "diskled'en" kontinuerlig. Dette er ikke alltid tilfelle, men det skjer ganske ofte. Er dette en følge av at jeg har satt diskene i RAID eller er det windows som driver og bøller med meg? Har noen hatt lignende erfaringer? Der er altså ikke selve støyen fra diskene, men denne "utidige" aktiviteten jeg undres over. Håper på hyggelige, informative svar. gamle-erik Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg tolker det som at det er et slags kontinuerlig vedlikehold av RAID'et som pågår. Ikke en spes. teknisk forklaring kanskje, men har iallefall ofte sett jevnlig diskaktivitet på maskiner med RAID som man ellers skulle forvente 100% idle på. timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå