Mr.Z Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Skal ikkje si nokka med det navne igjen på ei stund. Vær du sikker. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Flyttes til "Film, TV og Musikk". Lenke til kommentar
friction Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Men det er jo klart at satanister fra nord ikke liker seriøse artister... Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Heh, hørte jeg noen si ordet 'fordommer'? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Personlig synes jeg noe av musikken er bra, men det gamle(September When) er best. At fyren har en viss f4g image er greitt nok det, men man kan lage bra musikk fordet! Men Morten Abel er en klyse, og en særing uten sidestykke. Han nektet plateselskapet å signe Lene Marlin, da ville han si opp kontrakten. Han mente at plateselskapet hadde bare plass til en "stjerne", og det var ham selv. I tilleg så har vel han de "vanlige" rusproblemene, han koser seg med sterke saker i lag med Paperboys. Huff puff the magic dragon. Lenke til kommentar
friction Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Sier meg gjerne enig i at Morten Abel er en raring, det er jo sant, men det er med stil. Gud vet hva han og Paperboys hadde i seg på bakrommet før konserten Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Yrk, faren min fortalte meg at en gang Morten Abel skulle spille i Flekkefjord hadde han nektet å gå ut på scenen hvis ikke han fikk en flaske med brennevin. Han som arrangerte det (En venn av faren min) sa da til Abel at: "Ok, da går jeg ut å sier at du ikke gidder å spille fordi du ikke får en flaske med brennevin". Da kom han seg ut på scenen Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 For en forfærdelig uttale han har. Ikke vanskelig å høre at han kommer fra Stavanger når han prøver å synge engelsk. Med en slik uttale hadde jeg sunget på norsk... Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Men det er jo klart at satanister fra nord ikke liker seriøse artister... det er det dummeste jeg har hørt. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Men det er jo klart at satanister fra nord ikke liker seriøse artister... Seriøse artister? Dette har verken med om man er fra nord eller om man er satanist å gjøre. Jeg går ut ifra at du siktet til Jonki, men jeg deler vel hans syn på dette området, og jeg er ikke satanist, og ikke fra nord. Hva Jonki er, vet jeg ikke. Morten Abel lager simpel musikk beregnet for jenter på rundt 12 - 14-års alderen. At noen andre enn de liker det er meg helt uforståelig. Det kan knapt kalles musikk. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Synes dere mister litt av hva tråden faktisk handler om. Fyren spør om Morten Abel er norges beste pop vokalist. For det første spiller ikke image noen rolle hvis det er snakk om vokal. Dessuten hadde det kanskje vært mer konstruktivt å svart hvem dere synes er flinkere. Personlig på jeg innrømme at jeg synes Kurt Nilsen er fantastisk bra, vokalmessig altså. Selv om musikken er lame. Men vokal presentasjonene hans er det ingenting å si på. Endret 9. mars 2004 av Swag Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ja, det er for så vidt sant i at det var Morten Abel som popartist det var snakk om. Da har jeg for så vidt ingen uttalelser... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Morten Abel er vel norges desidert beste popvokalist, er han ikke? Her står det popvokalist. Ikke bland inn artist. Vet jeg er pirkete nå, men jeg klarte ikke dy meg. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 morten abel er dyktig da.. har de 2 siste albumene.. synes de er fete jeg.. litt annerledes.. Abel er litt spesiell da.. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Morten Abel, Norges beste popvokalist? Jeg vil heller si "Morten Abel, Norges mest eksentriske popvokalist?" Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Syns det har gått nedoverbakke med mannen jeg. Det begynte bra, og han var desidert best i tiden med Mods. Så var "the September when" der mye faktisk er veldig brukbart. Som solo-artist er det vel litt bob-bob. Syns han har blitt masse hypa, og "musikken" er tidvis svært ubehagelig å høre på. Untak finnes jo, som "Lydia" og "Let the good times roll" f.eks. Han synger faktisk veldig bra hvis han gidder Syns han har motbydelig mye "fag" i måten han er på Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg synes Morten Abel gjorde det mye bedre med The September When enn som soloartist. Kommer kanskje av at de øvrige fire i TSW er utrolig dyktige musikere, og dette har hatt stor innvirkning på musikken. Peltz er heller ikke så verst. Mer rocka og mye mindre "polert" enn TSW, og bra låtmateriale, men noen av sangene er litt langdryge. Som soloartist har han noen bra låter, men de fleste låtene blir litt for kjedelige. Jeg har de tre første albumene (to av dem er kjøpt til kampanjepris på Platekompaniet). Skal ikke kjøpe det siste albumet, fordi det faller under en dobbeltboikott: For det første, plata er forkrøplet med "kopikontroll". For det andre, Virgin er medlem av RIAA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå