DSProject Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg orket ikke mer av den gamle maskina mi og bestemte meg for å få meg noe som kan holde en stund. Derfor kjøpte jeg meg følgende: ABIT KV8-MAX3 hovedkort AMD64 3000+ med 512 L2 Powercolor Radeon 9800SE Jeg hadde et litt dårlig power på 250W, men det gikk greit. Når jeg koblet det opp og skulle prøve, fikk jeg den kontinuelige bipingen som indikerer at det er noe feil med ram'en. Jeg testet MANGE forskjellige kombinasjoner og til slutt endte jeg opp med én brikke på 256Mb (PC2700 CL2.5, P/N:M2G5I08AIAMK5F0811DDT, TwinMOS... Vet ikke om det er ECC). Jeg startet med 1,5 Gb minne... Dette oppsettet brukte jeg en stund, helt til maskina begynte å henge seg her om dagen. Den hang seg både i BIOS og i Windows. Jeg kunne bruke maskina alt fra 1 sekund til 3 timer, så jeg utelukker overoppheting av noe som helst. Dessuten var det ganger den ikke ville starte opp i det hele tatt. Derfor tenkte jeg på at poweret mitt kanskje var litt i underkant av hva jeg burde ha. Jeg raste ned og kjøpte meg ett på 300W som var minimum av det som var anbefalt (har ikke penger til større for øyeblikket). Og NÅ! Nå sitter jeg her og maskina durer og går, men med et konstant BIIIIP...BIIIIP i bakrunnen. Minnefeilen har oppstått nå også!! Jeg har prøvd å bytte frem og tilbake og i slot 1, 2 og 3, men til ingen nytte. Jeg har også clearet Cmos endel ganger. Da maskina fungerte, hadde jeg minnebrikka i slot3. Jeg vet det ikke er så mange erfaringer med dette kortet enda, men jeg håper noen kan si meg mulige løsninger som ikke innebærer å plukke maskina i fra hverandre igjen. Jeg er lei! Skal kjøpe meg mer minne etterhvert, og setter pris på anbefalinger av PC3200 minne som går til dette kortet og hvor jeg kan finne det (billigst mulig). Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Sjekk denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203816 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå