Joffer Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Har et par gamle hovedkort, et Asus TX97-X (P200MMX) og et Shuttle 591P(MPV) med P200. Shuttle'n har funket helt fint til nå, dvs da jeg slo den av for noen måneder siden.. startet den igjen i dag og da bare piper den.. byttet skjermkort og det hjalp, men plutselig så nekter den å starte igjen, dvs den piper.. Har prøvd minnet (64MB SDRAM) på begge kortene, og byttet rundt på diverse skjermkort jeg har liggenes, men bare piping, alt i samme takt... Er det minnet tro? Eller har noen noen andre forslag? Lenke til kommentar
DSProject Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Høres ut som minneproblem, ja... Sitter her med samme problem (har postet problemet akkurat nå) Men jeg er ingen x-pert, så vi får håpe du får svar (jeg venter ihvertfall spent)! Lykke til! Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Vel.. rart problem. Nå slo jeg av en annen gammel maskin som står og skurer (Cel300A@450 m/128MB PC133 SDRAM) og satt i minnebrikka i shuttle kortet.. først litt rare resultater med rare skjermbilder (scramble). Byttet så til et annet skjermkort (matrox pci) og så funka det. Så byttet jeg tilbake til det skjermkortet som ikke funka og nå funka det.. og så bytta jeg tilbake til gammel ram (64MB).. men da bare scrambla skjermbilde og beeps.. tilbake til matrox, og 64MB brikka, og alt funka.. og så skjermkortet som "ikke funka" fungerte igjen nå.. meget rart.. nesten som det henger noe spenning igjen i systemet kanskje som sperrer og lager krøll.. merkelig er det ihvertfall.. men som sagt.. litt bytting fram og tilbake med gamle komponenter funker.... skjønne seg den som kan.. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Update: Mest sansynlig så er HK kaputt, eneste som gjenstår av mulige "valg" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå