Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor kommer jeg bak en brannmur.

Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor jeg kommer bak en brannmur når jeg går via en servermaskin. bruker switch. problemet kommer når jeg skal laste ned fra et fildelings programm som heter overnet. skjer det samme med bittorrent direct connect også. finner nesten ingen klienter og hente fra. han som har hoved maskin har ingen brannmur på og han har internett fra telenor kabelmodem. hvorfor skjer dette og går det ant og gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er innebygd brannmur i Windows Xp... Har du Windows XP?

ja har det men den er slått av, ingen av maskinene bruker brannmur

er kansje en mulighet og opne portene manuelt men det går ikke på min maskin. kansje på server maskin noen som vet.

Lenke til kommentar

er kansje en mulighet og opne portene manuelt men det går ikke på min maskin. kansje på server maskin noen som vet.

Hva slags oppsett er det på server'n? Går all trafikk gjennom den? Skriv en så detaljert plan som mulig hvordan dette nettverket er...Veien pakkene tar fram til din maskin...

For dette skal la seg ordne! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva slags oppsett er det på server'n? Går all trafikk gjennom den? Skriv en så detaljert plan som mulig hvordan dette nettverket er...Veien pakkene tar fram til din maskin...

For dette skal la seg ordne! :thumbup:

HMM er dåli till og forklare men skal prøve. huset er delt i to han oppe har kabelmodeme så jeg kobler meg bare på han. han har to netverkskort i maskin det må han jo ha vist jeg skal koble meg till han hehe. han bruker maskin som vanlig og har ikke dette problemet.

Lenke til kommentar
all trafikk går vell igjennom hannes maskin tenkte på og opne porten som overnet bruke på hannes maskin for det går ikke på min blir nåkka tull me ip adresse.

Hvis Hanne har firewall aktivert på sin pc så kan jo problemet ligge der? ;)

Lenke til kommentar

Det som i realiteten skjer her er altså at maskinen i overetasjen fungerer som en ruter..

Du sitter nå med en lokalip (ofte 192.168.xx.xx) og en internett ip..

For at du skal kunne bruke dc med aktiv bruker, sette opp ftp server og lignende må du ha noen porter åpne mot din ip, dette lar seg enkelt gjøre i "servermaskinen". Om jeg ikke tar feil har windows en automatisk port fowarding modus i sin internet connection sharing sak..

Dette må man gjøre uansett dersom en kun har en ipadresse mot nettet tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...