WzUp Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har en Whitebox CL1557. Brukte programmen CPU-Z og der står det at det sitter i PC2100 ram. Er ikke 2700 ram standard på disse maskinene? Mener bestemt at det stod det når CL 1557 siden var oppe på whitebox.no. En annen ting som er ganske irriterende er at PC'en fryser ganske ofte. Kan ikke flytte musa eller noe og skjermbildet fryser. Dette kan skje både nåe jeg ikke gjør noe og når den er belastet. Noen drivere som kan gjøre at den oppfører seg slik? Tips om hvordan jeg kan løse det? Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Kan jo være driverene til skjermkortet. Kan kanskje løses med de nye ati-driverene. Les veiledning på barbara, eller les tråden for 1557. Da det skjedde med min ville den heller ikke starte, fikk bare startet den skikkelig sånn ca hver tyvende gang, og den hang seg stadig oftere. Sendte den i retur, og de har byttet minne. Så nå virker det som den virker fint. Har ikke hengt seg enda iallfall... Lenke til kommentar
bryhon Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg har en Whitebox CL1557. Brukte programmen CPU-Z og der står det at det sitter i PC2100 ram. Er ikke 2700 ram standard på disse maskinene? Mener bestemt at det stod det når CL 1557 siden var oppe på whitebox.no.En annen ting som er ganske irriterende er at PC'en fryser ganske ofte. Kan ikke flytte musa eller noe og skjermbildet fryser. Dette kan skje både nåe jeg ikke gjør noe og når den er belastet. Noen drivere som kan gjøre at den oppfører seg slik? Tips om hvordan jeg kan løse det? Virker som et tilfelle av dårlig/skadet ram Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 OK. Skal kjøre memtest86 og hvis det ikke er noe galt med minnet prøve nye ATI drivere. Lenke til kommentar
bryhon Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 OK. Skal kjøre memtest86 og hvis det ikke er noe galt med minnet prøve nye ATI drivere. Jeg kjørte en memory test uten å finne noe men den klikker alikevell, venter på ny ram fra whitebox men som med alt annet bruker de år og dag før noe skjer.. Har skifta skjermdrivere flere ganger og det har ikke med det for du kan se hva som klikker i event manageren i windows.. er det ikke feil meldinger der så er det mest sannsynlig rammen.. Lenke til kommentar
pipp Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har du noen usb eneheter koblet til maskinen når den fryser ? Lenke til kommentar
bryhon Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har du noen usb eneheter koblet til maskinen når den fryser ? nei Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Har kjørt memtest og den fant ingen feil. Har lagt inn siste catalyst drivere. Har ikke klikka etterpå, men det kan være tilfeldig. Skal få PC2700 ram av whitebox, så hvis det er ramen regner jeg med at det løser problemet. Edit: Har fryst nå, så er ikke skjermdriverne. Får se når jeg har fått byttet ut ramen. Update: Fungerte etter rambytte . Takk for all hjelp. Endret 3. mai 2004 av WzUp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå