Traxco Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 hei,lurte på en ting. har et abit nf7-s 2.0 hk og skal formatere disker min. hk støtter sata(150mb/s),kan jeg bruker sata-kablen på min disk.slik at den blir raskere !eller er det slik at disken må støtte sata,ellers går det ikke ? noen som bruker dette hk og sata..? er veldig usikker på dette. ser i esken til hk at det følger med en overførings "plug" fra ide-kabel til sata.kan jeg bruke denne hvis ikke min disk støtter sata ! ble mange spørsmål fra meg,men håper noen kan forklare meg mere om dette ? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Kan vel bruke vanlig pata disk på s-ata kontrolleren med en overgang, men disken blir nok ikke noe raskere av det. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 takk for svaret MorePower.. var kansje det jeg trodde.er kansje ikke noe ide,hvis disken ikke går fortere da er vel vanlig ide-kabel(133mb/s)like bra. den eneste fordelen er vel hvis man har flere disker(raid)slik at man kan bruke alle.. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Som det ble sagt her er det ingen vits i å bruke SATA til PATA med overgang med mindre du har plassproblemer, det vil likevel ikke gå raskere enn det seneste leddet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå