Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN uten ISDN-telefon

Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble opp med ISDN via en vanlig telefon med 1 linje, slik som med modem? Prøvde her om dagen for å se men fikk ikke til, fikk bare opp en beskjed om at jeg var koblet av om måtte koble til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tenker på å koble eit isdn kort til ei analog linje, slik at du kan surfe i isdn hastigheit?

Så trur eg at eg må skuffe deg å sei at dette ikkje går ann.

Isdn linjer behandler/sender signalene i digital form mens analoge linjer er som navnet tilseier meneleg: analoge singaler.

At du får ei feilmelding om at du er oppkobla er berre ei feilmelding sidan isdnkortet ikkje får svar på linja.

Kva du får som feilmelding og kva feilene verkeleg er treng ikkje alltid stemme overeins med kvarandre.

Men viss det står tilkobla ein NT-1 boks (isdn-boksen) på linja er det ei ISDN linje og det skulle ikkje vere noko problem. (då ville eg ha reinnstallert driverene til kortet får då kan det vere driverfeil som gjer feilmeldinga)

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Linja går gjennom en ISDN boks ja, men funka ikke. La inn nye drivere og alt mulig, men ingen respons. Så det går an altså hvis man har den boksen som et mellomledd?

Litt vanskelig og forstå hva du ønsker men ISDN-boksen må selvsagt være tilkoblet ei linje som er aktiv og som er koblet opp mot ISDN-utstyret i sentralen for at den skal virke.

Lenke til kommentar

Leste litt rundt på telenor sine sider og fant ut at jeg måtte ha en adapter i tilleg til NT-1 boksen som jeg har.

Er jo egentlig ikke noe problem dette, ville bare finne ut om det lot seg gjøre.

Lenke til kommentar

Du har isdn og vil bruke ein valig telefon, dp skjønner eg litt meir.

Då er det berre til å sette eit analogadapter mellom linja og telefonen.

Anbafaler "Doro Pan" då dette også gjer nummervisning på den analoge telefonen (viss den har display då)

mvh

JanEirik

Ps det er ein del isdn telefoner som også har innebygd analogadapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...