Xqtor Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Skal bruke en registreringsdato og legge til 30 dager på denne for å lage en "utløpsdato". Ved utvelgelse fra en tabell skal det så sjekkes om dagens dato har passert denne utløpsdatoen. Har forsøkt å bruke mktime() og kommet hit: $idag = date("d.m.Y"); $list($idag_dag,$idag_mnd,$idag_aar) = explode(".",$idag); $stamp_idag = mktime(0,0,0,$idag_mnd,$idag_dag,$idag_aar); Står litt fast her og kunne trenge litt hjelp (ja, har vært på php.net, men står fast likevel...) Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hva med: $idag = mktime(); // Finner dagens unix timestamp $add = 60 * 60 * 24 * 30; // 60 sekunder * 60 minutter * 24 timer * 30 dager $om30dager = $idag + $add; Et eksempel som burde være enkelt å forstå. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Du kan også bruke noe lignende det eksempelet du hadde begynt på: $om30dager = mktime(0, 0, 0, date("m"), date("d")+30, date("Y")); Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Takker Tenker jeg prøver meg på eksempelet til RipZ-, jeg. Men er det ikke slik at Unix timestamp er i millisekunder, slik at man også må gange opp med 1000 for å få riktig tid i forhold til antall dager dager? (60*60*24*30 gir antall sekunder) Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Det er som Torbjørn sier tid i sekunder, fra "Unix Epoch" - dvs. 1 jan 1970 Endret 9. mars 2004 av ???????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå