Gå til innhold

Sjørøverspill

Anbefalte innlegg

hehe... Jeg lurte på om noen her kanskje viste om noen stilige sjørøver spill? Dere skjønner kanskje ikke helt hva jeg mener...

- Øde øyer med palmer og fine strender :yes:

- Sjørøverskuter

- Pirater

- Apekatter :thumbs:

- Skjulte skatter

- store slag

- osvosv... alt dere finner i en skikkelig god sjørøverfilm :D

Jeg syntes slike spill er god underholdning, men har hittil ikke testet stort annet en The curse of monkey island! :scared:

hehe...håper noen kan svare =)

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tropico 2 er hardcore strategispill da..ikke akkurat actioneventyr :p

Kjenner ikke til mange som ikke er strategispill nei..var vel rett og slett ikke noe marked for sjørøverspill før Pirates of Carribean kom og ble en gigahit på kino.

Utviklerne lager kun spill de vet kan selge.

PoC-spillet er forresten ikke noe bra.

Lenke til kommentar

hadde demoen av ett spill som het corsairs for noen år siden, men får den ikke til å virke lenger :angry: . det var vel mer i retning av rts, men det var skikkelig tøft. skulle ønske jeg hadde fullversjonen. :cry:

Lenke til kommentar
hadde demoen av ett spill som het corsairs for noen år siden, men får den ikke til å virke lenger :angry: . det var vel mer i retning av rts, men det var skikkelig tøft. skulle ønske jeg hadde fullversjonen. :cry:

ja vet...Tenkte på Corsairs selv! Det er ikke et dirkete sjørøverspill, men et strategispill som går ut på omtrent det samme som AoE. Samle ressurser, bygge et imperium for så og utrydde fienden. Utrolig underholdende!

Det er stilige båter med i spillet, og mulighet for flere tusen enheter på skjermen på en gang :)

Petter

Lenke til kommentar

Aiai Pirates! på C64 og Amiga det var greier det. Definitivt et av mine all time favoritter. Men jeg lot meg jo lettere underholde i gamle dager da... Tro om de klarer å få til noe bra remake av det. Sea Dogs 1 og 2 er vel også piratspill men om de er noe særlig vet jeg ærlig talt ikke. Se om du klarer å få tak i Monkey Island, det er piratspill det ;)

Lenke til kommentar
Port Royal er jo stort sett det samme som Pirates!, med en en dose Ocean Trader blandet inn i mixen.

Port Royale og Tortuga: Pirates of the New World (el. Tortuga: Pirate Hunter) er også svært like spill. Port Royal er Patrician 3 i karibien, mens Tortuga er Port Royale med en Pirates twist.

Ascaron kommer på en klar 2. plass (etter Paradox) når det gjelder gjenbruk av spillmotorer. Ikke at det er en dårlig ting så lenge det funker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...