Gå til innhold

Jeg ble anmeldt en dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel det kommer ann på hvilke luftgæver som ble skutt med. Har en Shadow1000 som har en utgangs hastighet på 310meter/sek som er samme hastighet som glock har. Anyways eg har skutt på blink fra 50-60meter og treffe nøyaktig. Har en 8xkikkert.

 

Ikke det at eg rettferdigjør men luftgæver er meget nøyaktig. Fordømmer heller ikke hvis han drev og skjøtt på måser.

 

 

Edit: Våpen er meget skoj!

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Det skumle med mange softguns er at de er meget like ekte håndvåpen. Kan være en av grunnene til at folk tror det er ekte og fordi politiet rykker ut med full "SWAT". Legg også merke til at våpenimmitasjoner er strengt forbut på offentlige steder. Dog kan man diskutere om borettslagets låste garasje er meget offentlig. Heheh.

 

Når det gjelder fall på kuler så kan man bruke tommelfingeren mer krutt => mer trykk i løpet => kula får høyere fart, går lenger og faller saktere ned. Slipper man en 2,1 kule og en luftgeværkule samtidig ned på bakken derimot...

 

Det er en grunn til at sikkerhetsavstanden for storviltrifler er 3 km+

Lenke til kommentar
Når det gjelder fall på kuler så kan man bruke tommelfingeren mer krutt => mer trykk i løpet => kula får høyere fart, går lenger og faller saktere ned. Slipper man en 2,1 kule og en luftgeværkule samtidig ned på bakken derimot...

Så lenge utgangsbanen til kulen er helt vannrett vil kulene dette like fort ned uavhengig av type og utgangshastighet..

 

Hehe..det er ikke særlig lurt å gå med replicas på gaten..

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Ikke vær stein, unge. En kule som har høyere hastighet vannrett faller ikke like fort ned som en kule med lavere hastighet (så lenge vekten er tilnærmet lik). Skal du ikke begynne å argumentere for at en kule med utgangshastigheten 300m\s når like langt som en kule med utgangshastigheten 3km\s snart :roll:

Lenke til kommentar
Ikke vær stein, unge. En kule som har høyere hastighet vannrett faller ikke like fort ned som en kule med lavere hastighet (så lenge vekten er tilnærmet lik). Skal du ikke begynne å argumentere for at en kule med utgangshastigheten 300m\s når like langt som en kule med utgangshastigheten 3km\s snart  :roll:

Dette er jo grunnleggende fysikk!

De faller (tilnærmet)nøyaktig like fort til bakken hvis man regner i tid (feks ms).

Tyngdekraften er lik i begge tilfeller, noe som tilsier at de faller like fort mot bakken. Selvsagt går de ikke like langt. Den ene beveger seg bare mye lengre på den tiden det tar for kulene å dette til bakken.

 

Forutsetningen er som skrevet over, at utgangsbanen til kulene er helt vannrett.

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Akkla : Det du prøvde på var ikke kvalifisert til roing engang...Først når folk reagerte på at din post var for generell, så du utdyper det hele relativt spesifikt, for å så deretter si at det aldri har skjedd.

Tøffel.

Er de så driita farlig da, har skutt (små)fugl selv (uten god grunn), og bare fordi dr. dyregod og dyrebeskyttelsen skal gi deg en lekse så trenger du ikke å driite deg selv ut med "bortforklaringer og andre påstander"

Lenke til kommentar
Forutsetningen er som skrevet over, at utgangsbanen til kulene er helt vannrett.

De faller like fort selv om utgangsbanen er skrå også.

Karulering (om det skrivas slik da)

 

v(x)=xxxm/s

v(y)=konstant=9,81m/s

 

den vil falle med denne farta hele tia.

 

 

Skyter en vannrett så faller de sammtidig i bakken. Skyter en ikke vannrett så faller de ikke sammtidig.

 

Så begge kan ha rett, bare dere spesifisere det bedre. Jeg gidder ikke spesifiser det nå, dere skjønner sikker om dere tenkr dere om. :p

Lenke til kommentar
Karulering (om det skrivas slik da)

 

v(x)=xxxm/s

v(y)=konstant=9,81m/s

 

den vil falle med denne farta hele tia.

 

 

Skyter en vannrett så faller de sammtidig i bakken. Skyter en ikke vannrett så faller de ikke sammtidig.

 

Så begge kan ha rett, bare dere spesifisere det bedre. Jeg gidder ikke spesifiser det nå, dere skjønner sikker om dere tenkr dere om. :p

At utgangsbanen var vannrett gav jeg som en forutsetning lenger oppe..

 

Skyter man på skrå vil de ikke treffe bakken samtidig (så sant de ikke har lik utganshastighet)l..

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg må ta en oppklaring her, og få saken overstått. Vi kaller kulen med farten va=300m/s A og kulen med farten vb=3000m/s B. Vi ser også bort i fra luftmoststand, fordi det er vanskelig å regne med, og har ikke noe avgjørende effekt på utfallet. Kulene blir avfyrt vannrett (en annen vinkel ville bare forverret utregningene. En større vinkel ville ført til at B hadde brukt lengre tid enn A, slik noen allerede har sagt) framover fra en høyde på y=1,5m over bakken, og bakken går jevnt forover i uendeligheten. Akselerasjonen i y-aksen (loddrett) er lik for A og B, g=9,81m/s^2. Massen eller farten har ikke noe å si for akselerasjonen og dermed farten og tiden i y-aksen. A og B FALLER LIKE FORT NED på bakken: t=roten av(2y/g)=0,55s. Men, ikke misforstå. B har nemlig bevegd seg 10 ganger så langt som A i x-aksen når de har bevegd seg like langt (1,5m) i y-aksen: xa=va*t=300m/s*0,55s=165m xb=vb*t=3000m/s*0,55s=1650m

Jeg ser at noen her allerede vet dette, men kanskje har formulert seg litt dårlig i postene, så ingen flames takk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...