Gå til innhold

Jeg ble anmeldt en dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

akkla:

 

1. Det er ULOVLIG å dra ut i skauen å drepe fugler på den måten.

 

2. Det er en GRUNN til at det er ulovlig.

 

3. Det har 0, NULL, none whatsoever nytteverdi at du dreper fuglene, bortsett fra din småsyke tilfredsstillelse over deres lidelse. Det er GALT

 

4. Luftgevær er ikke nøyaktig, kula faller betydelig på kort avstand. Du som faktisk driver med dette vet selvfølgelig dette GODT, men likevel ser du bort ifra det i din ELENDIGE argumentasjon.

 

5. OM du faktisk i noen tilfeller skulle drepe dyret momentant, rettferdiggjør ikke det en DRITT. Hadde holocaust vært "ok" dersom alle ble drept med skudd i hodet?

 

6. Om du absolutt må skyte noe levende, kan du skyte deg selv.

 

Syke, syke menneske.

Lenke til kommentar

hehe, jeg ville bare se om noen reagerte når jeg sa det.

og jeg kjeder meg litt på jobb i dag, jeg måtte finne på noe...

jeg har skutt litt med luftgevær, på blink, med 2x sikte, jeg har ikke merket noe til at kula synker, og det var ca 20 meter til blinken...

 

btw vet noen om det finnes noe høyere enn 2x sikte, det var det kraftigste de hadde i den butikken han kjøpte geværet i...

Lenke til kommentar

lodott:

 

At en luftgeværgule ikke faller fortere enn for eksempel 306 winchester?

Akkurat den vil jeg gjerne høre bekreftet....

 

 

Ja, jeg går faktisk på jakt, MED jeger-og skyteprøve avlagt :yes:

Endret av Mira
Lenke til kommentar
Jeg ble anmeldt for å ha firt sykkelen til rektor på skolen opp i flaggstanga på frigjøringsdagen...

 

utfall:

Ble utnevnt til vaktmesterassistent i to mnd hver onsdag på skolen :blush:

Jeg var dog under den kriminelle lavalder ;)

Det må jeg også prøve :D

 

På vår skole har vi 3 rektorer :laugh:

Lenke til kommentar
lodott:

 

At en luftgeværgule ikke faller fortere enn for eksempel 306 winchester?

Akkurat den vil jeg gjerne høre bekreftet....

 

 

Ja, jeg går faktisk på jakt, MED jeger-og skyteprøve avlagt :yes:

Nei. De faller nøyaktig like fort. En ball faller også like fort. En stein også...

I allefall om man ser bort fra evt krumning på kulebanen.

En luftgeværkule vil riktignok ikke gå like langt som f.eks. jaktammunisjon og derfor vil avviket i høyde være ganske mye større på jo lenger hold man kommer (men kulene vil bruke like lang tid på å falle til bakken.).

Et bra\godt\kraftig\etc luftgevær vil derfor IMO ikke ha problemer med å treffe på 10m hold dersom det er skikkelig innskutt...

 

Og ja jeg har erfaring med dette jeg og..

 

Men så var det noe som het topic.. :ermm:

Endret av lodott
Lenke til kommentar

*Mimre*

Husker jeg og endel andre hadde en slaks krif med luftgevær :thumbdown: En sto på ett dukehus tak, og han hadde geværet. Vi andre skulle prøve og snike oss fram til det uten å bli truffet. :no: Det var egentlig ganske idiotisk. Vi hadde null beskyttelse, og vi gikk i shorts og teskjorte. Hadde ikke briller en gang. :( Var vel året før ungdomskolen, det var noen lit eldre med også. Kunne gått riktig ille det der. De som blei truffet fikk de blåmerkenne, var lit kraftig luftgevær. IDIOTISK, skjønner ikke at jeg gadd. :thumbdown:

 

 

 

 

Drepe for morro er noe jeg ikke liker. Det er greit om det er for å ete det en dreper, eller at en dreper skadedyr, eller andre dyr det er skadelig mye av. Men å drepe andre dyr bare for morro, og det er null vits i det, det er barbarsk.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvor mye kula til et luftgevær faller har jeg null peil på. Jeg vet såpass at den burde falle lenger på feks. 20m en noen ordenlige våpne gjør. Det grunnes at krafta kula får i horisotnal (x) akse er MYE mindre en hos de andre. Dermed så rekker ikke gå så langt føre den har syki betydlige strekninger ned.

Lenke til kommentar
Det var bra idiotisk KGA, får du en sånn kule på øyet blir du blind, i verste fall drept. Det som er trist er at barn FORTSATT holder på å leke slik :/

Det var bra idiotisk ja, men vi tenkte ikke på det da :( Hadde aldri i verden gjort det nå... hadde ikke tørt det. Tenkte ikke på de kosekvensenne det kunne ha.

 

Heldigvis blei ingen truffet på kritiske steder da. Blei bare blåmerker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...