Gå til innhold

Jeg ble anmeldt en dag


Anbefalte innlegg

Først vil jeg si alle likheter i denne tråden med en viss annen tråd er helt tilfeldige :D

Lørdag 10. mai 2003 ble jeg anmeldt, jeg ble siktet for våpen medbrakt på offentlig sted, saken ble henlagt av politiet etter noen måneder pga bevisets stilling (Hvilket bevis? Lol! :p)

Jeg skjøt på blink med softgun i min garasje, dette var visst å anse som en offentlig eiendom, dette var riktignok fellesgarasje for beboere i borettslaget her jeg bor. Men jeg har bodd her i over 11år, og det kreves nøkkel, elektronisk kort og en kode for å komme inn i garasjen som er skjermet fra innsyn og uvedkommende (pga ran o.l.) - det endte som sagt med at politi henla saken og konkluderte med at jeg hadde ikke gjort noenting klanderverdig. (verdt å merke seg er at våpenloven er strengere idag, saken kunne fått ett helt annet utfall idag).

Jeg vil helt tilfeldig sammenligne min grunn til å bli anmeldt, med, f.eks. å gå over en jernbaneskinne.

Jeg tror faktisk jeg starter en poll! :D

Hva er dummeste grunnen å bli anmeldt for, å skyte med softgun i garasje eller gå over jernbane-overgang?

Skriv gjerne opp hva du blitt anmeldt og siktet for hvis det er en helt på trynet grunn. Hvis det er noen som blir anmeldt for noe tullete nå, så kan det være en trøst at systemet gjør det riktig til slutt og gjerne henlegger saken - men det tar jævlig mye tid og det er mye rabalder og hurlumhei før så skjer :p

Edit, Jeg glemte den pollen. Skittau..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert ei gammal kjerring i borettslaget som trodde du dreiv med skyting i garasjen, og varma opp til å dra i gjengbråk.

 

Husker jeg gikk til jobb en dag, da sto ei hysterisk sinna gammel kjerring og skjelte ut 2 7-8 åringer fordi det ikke var lov å SYKLE på borettslagets eiendom når de ikke bor der selv. Da har man lite å gjøre i alderdommen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Selvfølgelig gikk det greit. Jeg kjenner en som faktisk skjøt en speidergutt i øyet med softgun. Og politiet presterte å henlegge den saken, så softgun saker er ikke så alvorlige som mange vil ha det til.

Softgunsaker er alvorlig.

Mitt tilfelle var også ganske alvorlig, men jeg syntes det er helteit at det kommer såpass reaksjon ifra blinkskyting ifra garasjen. Heldigvis oppførte jeg meg ikke truende, og heldigvis hadde jeg ikke på meg kamoflasje-sakene mine, da kunne utfallet i saken blitt annerledes.

En anti-terror gruppe skarpladd med maskinpistoler skulle storme blokken jeg bodde i og evakuere alle beboere. Det er skremende å tenke på hva som kunne skjedd hvis jeg står med en dønn identisk kopi av Desert Eagle eller MP5 og tysk militær outfit med finnlandshette på hodet, 10 mann står rundt meg og skriker, kaster kanskje en flashbang før de stormer leiligheten mens jeg betrakter meg i speilet med utstyret eller tar bilder som dette - samtidig som de tviholder på avtrekkeren og er klar til å skyte om jeg gjør en feil bevegelse. Ikke bare kunne jeg blitt skutt, men jeg ville også måtte ha betalt en saftig bot for uttrykningen.

Antiterrorgruppen var på vei til leiligheten min, men gruppen ble heldigvis avkalt. Storm-gruppen pleier å bli avkalt i slike softgunsaker da det er vanlig at politifolk undersøker først om det er farlige personer med våpen eller barn med våpenkopier som er observert i området.

Jeg har blitt skutt på øyet med softgun, flaks gjorde at jeg unngikk å bli blind. Jeg har nesten fyrt av en salve kuler i trynet på en kompis med AEG, det var ren flaks som gjorde at jeg oppdaget han plutselig hadde tatt av seg vernemasken. Han var en forbanna idiot som tok av seg masken mitt under ett spill, han kunne svinfort fått kuler i tenner/øyner.

Politi rykker stadig ut mot barn og ungdom med softguns, noen ganger settes det inn store styrker og helikopter på det som kan være farlige personer men viser seg å være gutter som leker 'krig' med softguns. Jeg tror det er ett spørsmål om tid før en unge med softgun blir skutt av politi med den holdningen så mange har til softguns idag. Det er våpen, ikke leketøy.

Cyanide, Du har helt rett. Softgun-saker er MYE alvorligere enn folk flest vil ha det til. Jeg forstår ikke hva som er iveien med folk, noe må det være siden de ikke fatter at softguns ikke er leketøy.

Lenke til kommentar

Konge fett utstyr du har :p *kjøpe noe lignende*

 

On topic: I 10-11 års alderen var jeg på taket på ungdomskolen med en del kompiser. Der kasta vi snøballer på hus rundt omkring. Da klarte en sur nabo å ringe purken. Ble ikke så mye annmeldelse av det, men vi fikk nok kjeft av politiet :) Kjenner også til titalls episoder som var mye værre men da ble vi aldri tatt. Samme alder men bare bedre hjemmesteder. Skjedde i Hammerfest alt sammen.

Lenke til kommentar

jeg har aldri blitt anmeldt for det jeg driver med, men jeg hadde fått noen dager i buret hvis de hadde tatt oss, jeg og noen andre har ofte "kriger" i skogen, med softguns, eller tar med luftgevær og skyter småvilt, luftgeværet er nesten helt likt en sniper, med sikte, jeg tror det er 8x zoom på det, dette gjør vi i en eller annen skog i nærheten, med turgåere...

 

det er morro det...

Lenke til kommentar

Heldigvis har purken her i byen en god porsjon sunn fornuft. Jeg måtte nemlig gå 1 kvartal midt i kongens gate med hagla på ryggen (den var selvfølgelig brekt, altså åpnet). Jeg passerte en fotpatrulje, og de reagerte ikke engang. Men gjett om mange andre gjorde det! Skulle ikke tro de hadde sett et våpen noen gang. :D

Lenke til kommentar
Akkla:

 

1. Du skyter småvilt med luftgevær? let me spell it for you: I-D-I-O-T.

 

2. Du skyter TURGÅERE med luftgevær? Trenger jeg å i det hele tatt si noe her?

jeg skyter bare småvilt, INGEN folk.

vi skyter KUN headshot, ingen pining eller smerte...

 

btw det er Aklla, ikke Akkla

 

edit: småvilt=fugler

Endret av aklla
Lenke til kommentar
... og hva gjør dere med fuglene etterpå?

 

BTW: "Kun headshot" meg i rævva.

det er lett med headshot når det er 8x zoom, vi graver den ned etterpå..

Er du gal eller? Du kan ikke rettferdigjøre skyting av fugler(som er ulovlig) ved at du dreper dem momentant, og så graver dem ned!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...