Nismo Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Har akkurat fått meg "bredbånd". Det er en trådløs løsning (link). Utstyret jeg har hjemme er: antenne, antenne-boks m/nettverks-utgang. PC'n er koblet direkte i denne antenne-boksen. Jeg har ingen ruter e.l. Har en PPPoe-oppkobling på PC. Problemet er: hvis jeg går på www.whatismyip.com (e.l) får jeg opp en adresse som jeg ikke kjenner til. Sikkert ruter-ip... Hvis jeg bruker Dynsite e.l programmer gir de ut en IP som er intern 192.168.x.x Hvordan skal jeg bli synlig på internett? (til FTP-server osv) Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Du må nok "reroute" ftp forespørsler til en bestemt intern ip... Dette gjør du i routerens meny. Eller er jeg helt på bærtur nå? Husker faktisk ikke hva jeg gjorde selv... EDIT: Du hadde ikke router nei.. hmm... er det ikke mulig å konfigurere antelle-boksen din med en nettleser eller telnet? Endret 8. mars 2004 av abraxa Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Det vet jeg.... Men hoved-problemet mitt er at jeg ikke har tilgang til ruteren (Den er hos ISP) Er denne eneste løsningen å få fast IP? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Ok, misforstod deg i stad jeg... Nei da har jeg ikke peiling Lenke til kommentar
Irons Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) omg bomma med alt-tab Endret 9. mars 2004 av the_real_Sp33D Lenke til kommentar
Irons Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hmm, Vet du om din isp lar deg hoste noe? den adressen er en "mørk adresse" dvs en adresse som er ment for privat bruk og ikke er routebar på internett (les rfc1918 tror jeg linkie) det du kan høre med er om de kan sette opp en nat(eller napt) som sier at du vil la ftp routes til din server (feks 192.168.xx.xx) Stort sett lar isp'er sine kunder gjøre dette, har testa det hos en kompis som har ngt... Lenke til kommentar
Jannern81 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Tror den ipen du fikkpå whatsmy ip er den du har på internett. skal godt gjøres at den viser router eller noe annen slik ip i og med at dette også er interne iper som bare går over ditt private nettverk. Men jeg kan jo ikke være sikker Lenke til kommentar
Digger Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Installer No-ip på den maskin så kan du kalle den hva du vil med navn istedenfor en ip add.. du kan kalle pc'en din for "nismo.no-ip.com" er ett alternativ så er det det samme hvilken ip du får fra isp programmet finner det ut selv.... Dette finer du selvsakt på http:\\www.no-ip.com Endret 9. mars 2004 av Digger Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Det går ikke an å bruke sånne programmer. Har prøvd mange. De finner bare min private IP... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå