frejoh Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hei, har et problem jeg ikke skjønner et kvekk av. Har 2 PC'er (XP) i nettverk på en switch. Noen ganger trådløst, men det spiller ingen rolle her. Problemet er: tidligere, når jeg f.eks. brukte laptopen(sandra) til å hente mp3's fra et share på den stasjonære(britney) så skrev jeg bare \\britney - for å få opp liste over shares på britney. Det samme andre veien. delte også en skriver tilkoblet britney. MEN: Nå funker plutselig ikke dette mer! Får opp at jeg ikke har tilgang, eller at maskinene ikke finner maskinen. Det sære er, at når jeg skriver inn \\192.168.1.117 (som er IP'en til "Britney") så kommer jeg rett inn, og får opp en liste over shares, slik som vanlig. Det samme andre veien. Noen med gode ideer på dette? Skjønner ingenting jeg.... Fredrik. Lenke til kommentar
caza Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Sjekk at brannmur ikke er aktivert. Plagdes med det da jeg satte opp nettverk(trådløst) Lenke til kommentar
oksa Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 hadde samme problem selv. sjekk ut http://www.h2co3.com/blog/archives/000011.html løste mitt problem ihvertfall Lenke til kommentar
frejoh Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Se der ja! Det funket - uten at jeg kan skjønne hva i all verden som har skjedd for å få satt den verdien feil... Alt funket jo normal før... Men nå er alt slik det skal være - Takk!! Fredrik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå