Ole O Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Er det noen som vet hvordan man kan få en ny IP adresse? Jeg er koblet opp via kabelmodem. Og har en dynamisk/variabel IP adresse med leietid på flere dager. Men hvis jeg bruker Winipcfg programmet(W98) for å frigi og så forny, så får jeg fortsatt samme IP-adresse. Jeg bruker vanligvis å frigi IP adressen min på slutten av dagen. Og noen ganger får jeg ny IP dagen etter. Men finnes det en måte å få en ny IP umiddelbart! Lenke til kommentar
johna Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Kjøp deg en switch vis du tenker å ha flere maskiner. Da må du ha det. Og bestill deg tileggsabonnnement på flere ip-adresser. Koster 70kr extra mnd. Du får med en Hub da, men den er jalla. Det har jeg gjort. Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 Jeg har bare 1 maskin. Men jeg liker å bytte IP adresse litt oftere. Problemet er at man stort sett bare får den samme IP adressen hver gang. Lenke til kommentar
johna Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Du skifter ikke ip-adresse hver gang. Du har fått en og den har du.. tror jeg.. Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 hva med "ipconfig /renew" ? Lenke til kommentar
Cadger Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Det hjelper ikke å "renew'e" den. Det kommer ann på hva leasing-tida er satt til. I DHCP serveren så er det satt opp hvor lenge hver bruker skal ha samme IP. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Den gjen kjener deg pågrun av "mac" addressen til netverket dit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå