Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg nedlasting!


Anbefalte innlegg

på it avisens speedometer får jeg 388kb/s men når jeg laster ned filer fra nettet kommer jeg aldri over 49kb/s !

en kjenning av meg snakka noe om at det var på grunn av bufferhastigheten og at det finnes programmer som kan endre på dette.

Noen som vet noe om dette?

Eller må jeg vente på raskere internett å sjekke om det er like trekt?

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det høres ut som om han får det han skal ha ja, men det vet vi jo egentlig ikek før han forteller oss hva linjen han betaler for. Det kan jo være at han betaler for en 2Mbit linje for alt vi vet.

 

-Stigma

ok! jeg betaler for Adsl 704/128 kbit/s ;)

Venter på fiber med 2mbps/1mbps som kommer her om noen uker :D

Lenke til kommentar

Med så lav hastighet i forhold til maks, så vedder jeg på at det er en fysisk feil på linjen et sted. Har det alltid vært slik siden du fikk linjen, eller har det blitt slik over tid? Hvilken ISP har du, og hvor langt fra sentralen ligger du? Du har fremdeles ikke fortalt oss...

 

Sjekk at det er bra kontakt i splitteren din (om du bruker det). Om denne har fått seg en trøkk under tordenvær så kan dette resultere i veldig lave hastigeter på DSL'en din.

 

Om det har vært slik hele tiden, så er det mer sansynlig at du har problemer pga. distanse til sentralen, eller dårlige signalkabler til huset. I begge tilfeller bør du kontakt ISP og forlange at de sender en montør til å sjekke kablene. Dette skal ikke koste deg noe (det gjorde ihvertflal ikke det da jeg ba Nextgen komme å sjekke splitteren min (som viste seg å være halv-gåen)).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Med så lav hastighet i forhold til maks, så vedder jeg på at det er en fysisk feil på linjen et sted. Har det alltid vært slik siden du fikk linjen, eller har det blitt slik over tid? Hvilken ISP har du, og hvor langt fra sentralen ligger du? Du har fremdeles ikke fortalt oss...

 

Sjekk at det er bra kontakt i splitteren din (om du bruker det). Om denne har fått seg en trøkk under tordenvær så kan dette resultere i veldig lave hastigeter på DSL'en din.

 

Om det har vært slik hele tiden, så er det mer sansynlig at du har problemer pga. distanse til sentralen, eller dårlige signalkabler til huset. I begge tilfeller bør du kontakt ISP og forlange at de sender en montør til å sjekke kablene. Dette skal ikke koste deg noe (det gjorde ihvertflal ikke det da jeg ba Nextgen komme å sjekke splitteren min (som viste seg å være halv-gåen)).

 

-Stigma

hmm høres interessant ut men jeg tror det er lettere å vente et par uker på fiber...

Lenke til kommentar
ok! jeg betaler for Adsl 704/128 kbit/s  ;)

Venter på fiber med 2mbps/1mbps som kommer her om noen uker :D

det var da rimelig bortkasta fiber tør jeg påstå,

bor du langt unna nærmeste telefonsentral eller noe?

er det derfor aDSL ikke virker som den skal kanskje?

?? bortkasta fiber ??

vet ikke hva du snakker om kansje jeg skrev feil men her er iallefall ikke langt borte fra sntralen... ...tror jeg

 

Her er hastigheten på fiberen

fiberinternett.gif

Lenke til kommentar
oooh.. ingen tvil om at prisen er deilig ihvertfall,

400,- for 1mbit/500kbit er helt kurant.

jeg satser på 2/1mbps men vet du om dette er megabyte per sek eeler megabit per sek?

Jeg har surral litt mye med dette i det siste :blush:

Mbps = Mega bits per second

 

b = bit

B = Byte

 

Legg merke til stor og liten bokstav forskjell. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...