Framerate Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) på it avisens speedometer får jeg 388kb/s men når jeg laster ned filer fra nettet kommer jeg aldri over 49kb/s ! en kjenning av meg snakka noe om at det var på grunn av bufferhastigheten og at det finnes programmer som kan endre på dette. Noen som vet noe om dette? Eller må jeg vente på raskere internett å sjekke om det er like trekt? Endret 8. mars 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Er du sikker på at du ikke blander kb og kB? B er 8 ganger større enn b (B=Bytes, b=bits, 8 bits = 1 byte). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Speedometeret oppgir hastighet i Kbit/sek. Internet explorer (og de fleste andre programmer) oppgir nedlastningshastighet i Kbyte/sek. 8 Kbit/sek = 1 Kbyte/sek så da får du faktisk akkurat hva du betaler for i følge det jeg kan se. -Stigma Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 ok mem det er _lavt_ i forhold til det det skal være noen forslag? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 ok, hvor lavt da? Det hjelper om du sier oss hvilken type linje du egentlig betaler for. -Hvilken type linje? (adsl?) og hvilken hastighet er den egentlig oppgitt på? -Hvilken ISP? -Avstand fra sentral (om du vet)? -Stigma Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hva er problemet egentlig? Du skal teoretisk laste ned max 48,5kb/s og laster ned 49kb/s....Og slik du skreiv d så det ut som om du fikk den hastigheten du skulle ha.? Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Høres ut som om du har 384kbits ned (128 ut?) og den topper seg i såfall ved 48KB/s omtrent (som nevnt ovenfor). Høres ut som linja di er helt fin. Uansett så kan du jo sjekke denne sida; http://www.dslreports.com/tweaks Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Det høres ut som om han får det han skal ha ja, men det vet vi jo egentlig ikek før han forteller oss hva linjen han betaler for. Det kan jo være at han betaler for en 2Mbit linje for alt vi vet. -Stigma Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Det kan jo være at han betaler for en 2Mbit linje for alt vi vet. -Stigma Da er jo saken en helt annen selvfølgelig Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Det høres ut som om han får det han skal ha ja, men det vet vi jo egentlig ikek før han forteller oss hva linjen han betaler for. Det kan jo være at han betaler for en 2Mbit linje for alt vi vet. -Stigma ok! jeg betaler for Adsl 704/128 kbit/s Venter på fiber med 2mbps/1mbps som kommer her om noen uker Lenke til kommentar
eln Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Da skulle du ha toppa 85-90 (700+ på speedometeret) Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Da skulle du ha toppa 85-90 (700+ på speedometeret) JA! vet det er jo det jeg har sagt hele tiden!! :frustrert: Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Med så lav hastighet i forhold til maks, så vedder jeg på at det er en fysisk feil på linjen et sted. Har det alltid vært slik siden du fikk linjen, eller har det blitt slik over tid? Hvilken ISP har du, og hvor langt fra sentralen ligger du? Du har fremdeles ikke fortalt oss... Sjekk at det er bra kontakt i splitteren din (om du bruker det). Om denne har fått seg en trøkk under tordenvær så kan dette resultere i veldig lave hastigeter på DSL'en din. Om det har vært slik hele tiden, så er det mer sansynlig at du har problemer pga. distanse til sentralen, eller dårlige signalkabler til huset. I begge tilfeller bør du kontakt ISP og forlange at de sender en montør til å sjekke kablene. Dette skal ikke koste deg noe (det gjorde ihvertflal ikke det da jeg ba Nextgen komme å sjekke splitteren min (som viste seg å være halv-gåen)). -Stigma Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Med så lav hastighet i forhold til maks, så vedder jeg på at det er en fysisk feil på linjen et sted. Har det alltid vært slik siden du fikk linjen, eller har det blitt slik over tid? Hvilken ISP har du, og hvor langt fra sentralen ligger du? Du har fremdeles ikke fortalt oss... Sjekk at det er bra kontakt i splitteren din (om du bruker det). Om denne har fått seg en trøkk under tordenvær så kan dette resultere i veldig lave hastigeter på DSL'en din. Om det har vært slik hele tiden, så er det mer sansynlig at du har problemer pga. distanse til sentralen, eller dårlige signalkabler til huset. I begge tilfeller bør du kontakt ISP og forlange at de sender en montør til å sjekke kablene. Dette skal ikke koste deg noe (det gjorde ihvertflal ikke det da jeg ba Nextgen komme å sjekke splitteren min (som viste seg å være halv-gåen)). -Stigma hmm høres interessant ut men jeg tror det er lettere å vente et par uker på fiber... Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 ok! jeg betaler for Adsl 704/128 kbit/s Venter på fiber med 2mbps/1mbps som kommer her om noen uker det var da rimelig bortkasta fiber tør jeg påstå, bor du langt unna nærmeste telefonsentral eller noe? er det derfor aDSL ikke virker som den skal kanskje? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 ok! jeg betaler for Adsl 704/128 kbit/s Venter på fiber med 2mbps/1mbps som kommer her om noen uker det var da rimelig bortkasta fiber tør jeg påstå, bor du langt unna nærmeste telefonsentral eller noe? er det derfor aDSL ikke virker som den skal kanskje? ?? bortkasta fiber ?? vet ikke hva du snakker om kansje jeg skrev feil men her er iallefall ikke langt borte fra sntralen... ...tror jeg Her er hastigheten på fiberen Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 oooh.. ingen tvil om at prisen er deilig ihvertfall, 400,- for 1mbit/500kbit er helt kurant. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 oooh.. ingen tvil om at prisen er deilig ihvertfall,400,- for 1mbit/500kbit er helt kurant. jeg satser på 2/1mbps men vet du om dette er megabyte per sek eeler megabit per sek? Jeg har surral litt mye med dette i det siste Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 oooh.. ingen tvil om at prisen er deilig ihvertfall,400,- for 1mbit/500kbit er helt kurant. jeg satser på 2/1mbps men vet du om dette er megabyte per sek eeler megabit per sek? Jeg har surral litt mye med dette i det siste Mbps = Mega bits per second b = bit B = Byte Legg merke til stor og liten bokstav forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå