Elmud Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) PCen min fungerer helt fint, til jeg finner på å gå inn i en mappe som heter CC Generals (der C&C Generals spillet ligger). Da henger PCen seg og jeg må restarte den. Det samme skjer når anti-virusen prøver full system scan og kommer til den mappen. Da stopper den opp og PCen henger seg med en gang. Dette er noe som er veldig irriterendes og jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan få fikset det (vil helst bli kvitt hele mappa og alt). Har reinstallert Windows så jeg kan ikke få fjernet det med "Add or Remove Programs" heller. Er det et virus eller noe sånt? Og for å nevne det så ligger dette altså på to harddisker som er koblet i Raid og er NTFS. Endret 9. mars 2004 av Elmud Lenke til kommentar
Crack Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Elmud Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Glemte å skrive det ja... PCen henger seg hvis jeg prøver å slette mappen og! Kommer ikke på en eneste måte jeg kan bli kvitt mappen på i det hele tatt Edit: Utenom å formatere da, men litt kjetdelig siden det er ganske nøyaktig 200 GB der da... Endret 8. mars 2004 av Elmud Lenke til kommentar
Crack Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Elmud Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Prøv å fjerne den i regedit... kommer det melding om at den er i bruk? Prøv å sjekk om den kjører i bakgrunnen... Får ikke opp noen som helst melding om det, for bare jeg går inn i mappen så klikker PCen. Skal se om jeg finner noe i regedit da... Men det tviler jeg litt på siden jeg har reinstallert Windows og ikke vært borti den mappen etter det, før jeg fant ut at det var der Anti-Virus scanningen kom til før den krasjet... Edit: Fant ingenting i regedit som hadde med C&C Generals å gjøre... Endret 8. mars 2004 av Elmud Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Har du prøvd å slette den i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
Elmud Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Har du prøvd å slette den i sikkerhetsmodus? Nei, det var jo en ide... Poster igjen her jeg når jeg har fått testet det... Lenke til kommentar
Elmud Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Nei det fungerte ikke det heller... Tror faktisk jeg fikk slettet et par filer før PCen hang seg første gangen, men så restartet jeg og prøvde igjen flere ganger og da fikk jeg ikke til å slette noe som helst mer Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Sjekk sikerhetsnivået. Legg til alle og gi "alle" alle tilladelser. Logg på som ADM.... Sjekk at filen/mappen ikke er skrivebeskyttet. Endret 9. mars 2004 av chrisege Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Når du går inn for å slette den mappa,bruker du My computer eller Windows Explorer. Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Prøv dette programmet. Skulle gjøre susen. GiPo@MoveOnBoot Hjemmeside Lenke til kommentar
Elmud Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Jeg bruker My Computer (Win + E) når jeg prøver å slette mappa. Kan prøve Internet Explorer nå, hvis det kan ha noe å si... Prøvde GiPo@MoveOnBoot nå, men da klarte jeg ikke å starte opp PCen. Størrelsen på mappen ble ikke mindre heller. Fikk til å starte PCen igjen med "Last known configurations that worked" greia... Edit: Fungerte ikke når jeg brukte Internet Explorer heller... Endret 9. mars 2004 av Elmud Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Det hender at mapper ikke lar seg slette når de ligger "under disken", men lar seg slette i den høyre delen i Windows Explorer. Lenke til kommentar
Elmud Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Det hender at mapper ikke lar seg slette når de ligger "under disken", men lar seg slette i den høyre delen i Windows Explorer. Vet ikke helt hva du mener med Windows Explorer da... Hvor finner jeg det? Lastet ned Windows Commander og fikk slettet en del filer med det, men PCen hang seg når jeg kom til Generals.ico filen. Forstår ikke at det kan være en ico fil som gjør det da, men hva vet jeg? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Gå på:Start-programs-accessories-Nede på menyen finner du Windows Explorer. Åpne den,My Computer- trykk på navnet(ikke på pluss) til den disken mappa ligger på. Da vil mappa komme frem i den høyre delen,prøv å slett den derfra. Endret 9. mars 2004 av ghbing Lenke til kommentar
Elmud Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Gå på:Start-programs-accessories-Nede på menyen finner du Windows Explorer.Åpne den,My Computer- trykk på navnet(ikke på pluss) til den disken mappa ligger på. Da vil mappa komme frem i den høyre delen,prøv å slett den derfra. Fungerte ikke det heller... Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Vet du om CC Generals inneholder avi filer? Står litt fast her nå, hvis du er helt sikker på at det ikke er noe fra den mappa som ligger å kjører i bakgrunn. Lenke til kommentar
Elmud Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Vet du om CC Generals inneholder avi filer?Står litt fast her nå, hvis du er helt sikker på at det ikke er noe fra den mappa som ligger å kjører i bakgrunn. Har vært inni der og av de filene som er igjen i mappen nå så er det ingen avi filer. Vet ikke om det var det før da, men jeg tror ikke det. Det er ikke noe der som kjører i bakgrunnen heller. Det er jeg ganske sikker på. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 ..og? ..inneholder mappa .avi-filer? Før du gjør non ting, skal du diskskanne seriøst. Full scandisk, så du må starta maskina på nytt og la scandisk gjør jobben under oppstart. Så starter du opp igjen (gjerne i sikkerhetsmodus) og sletter mappa med DELTREE i eit Ledetekst-vindu ..om det er .avi-filer i mappa, så finnes det ein bug i XP kan omgås her: http://www.tweakxp.com/tweak1467.aspx Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 ..og?..inneholder mappa .avi-filer? Windows kan ha en tendens til å henge seg opp i ufullstendige avi filer. Her er en kur for det. 1. Open up regedit 2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources. Derfor spørsmålet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå