Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Er helt grønn på dette området. Kjøpte for en tid tilbake et Creative Inspire P580 5.1 Surround anlegg, bare for å prøve. Det ble til at jeg ventet med å installere det. Så nå sitter jeg her da, skjønner egentlig ikke bæret. Jeg har også klart å miste alle driver-cd'er. Jeg har en slik sak, som skal ha støtte for 5.1. Det jeg sliter med er egentlig hvor jeg skal koble til de 3 ledningene fra sub'en og inn i maskinen. Jeg har en mic, hodetelefon og "noe annet" -inngang både foran og bak. I tillegg har jeg faktisk et eksternt lydkort liggende, også Creative. Et slik, i alle fall noe lignende. Også dette fatter jeg ingenting av; det har 4 aux-innganger, 2 til ut og 2 til inn. Problemet er at sub'en har kun èn aux-inngang. Noen som klarer å hjelpe meg å koble ledningene de rette plassene? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Om det er det integrerte lydkortet som har støtte for 5.1 står det som regel i manualen åssn du skal koble ting. Ofte må du bruke mic. inngang og sånn for høgtalarar istede for mic .. elns Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jepp, og ofte er det et program som fulgte med lydkortet hvor du velger hva lydkortet skal være satt opp til (2.1 4.1 5.1 osv), og der får du og en fremstilling av hvilken utgang som brukes til hva. Høyttalere skal normalt ikke installeres På creative anlegget tipper jeg du har tre kabler: grønn er front, svart et bak, og en tredje som er center Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Ofte må du bruke mic. inngang og sånn for høgtalarar istede for mic .. elns Hm. Kunne jo prøve. Har forresten ikke manual. Jepp, og ofte er det et program som fulgte med lydkortet hvor du velger hva lydkortet skal være satt opp til (2.1 4.1 5.1 osv), og der får du og en fremstilling av hvilken utgang som brukes til hva. Høyttalere skal normalt ikke installeres På creative anlegget tipper jeg du har tre kabler: grønn er front, svart et bak, og en tredje som er center Har satt høytalere som 5.1. Du har riktig angående farger på kablene. Men hvor skal jeg koble hva? Endret 8. mars 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Står ikke det der du stilte inn til 5.1? Eller gjorde du det i windows? Sjekk programinstalasjoene til selve maskinen, og eventuelt manualen til den Så over til dagens sjennepreken: Du skal alltid ta vare på driver cder og maualer i en egen perm, og alltid putte de der med en gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Står ikke det der du stilte inn til 5.1? Eller gjorde du det i windows?Sjekk programinstalasjoene til selve maskinen, og eventuelt manualen til den start->kontrollpanel->lyder, tale og lydenheter->endre høytalerinstillinger Angående det siste der; come again? Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 OK, jeg tenkte på tredjeparts programvare som følger med lydkortet (hk hvis det er onboard lydkort) Hva gjorde du for å få tre med lyd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 OK, jeg tenkte på tredjeparts programvare som følger med lydkortet (hk hvis det er onboard lydkort) Hva gjorde du for å få tre med lyd? Koblet ut lyd-ut bak, koblet grønn i "headset" -inngang, svart i "noe annet" -inngang, skrudde opp volumet og pang; der var det lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå