tacomodo Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Kan jeg bruke switch som hub? Har 2 pc'er jeg vil ha i netverk, men 100mbit hub er dyrt og jeg finner bare switcher. Så - kan jeg bruke switch som hub? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 En HUB og en Switch fungerer for brukeren på samme måte. Forskjellen er at en HUB sender all informasjon til ALLE portene, mens en switch vil kun sende informasjonen til den porten det skal til. Dette sparer enorme mengder nettverkstrafikk, men du vil nok ikke merke noen forskjell om du kun skal kjøre nettverk mellom to maskiner :smile: Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Errr, glemte å legge til at en switch normalt sett er MYE dyrere enn en hub i samme fartskategori (og samme antall porter) Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 skal du bare ha to PC-er kan du likesågodt bruke en twista kabel i mellom, så slipper du hub/switch m/power og dritt..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå