El Oyvino Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Hei! Driver og tenker på å oppgradere. Har nå en AMD 1800+, men tror jeg kommer til å gå for Intel denne gangen. Jeg jobber hovedsaklig med video og bildebehandling (mye "rendring"), og min erfaring er at Intel har et fortrinn foran AMD der... Utover det har jeg ingen preferanse på platform. Det jeg lurer på er om noen vet noe om ytelseforskjeller mellom 478 og socket t med P4 Prescott, og om det er verdt å vente på dette chipsettet. Er også litt usikker på om det er noe poeng å kjøpe Prescott, i alle fall på 478... Er det slik at AGP forsvinner helt på hovedkortene med socket T? Jeg er nemlig ganske avhengig av Matrox Parhelia-kortet mitt (og nei, jeg spiller ikke ) når jeg bruker Avid og After Effects. Tanken er å kjøpe en barebone og putte AMD'en i den sammen med gammelt minne (1GB), slik at jeg kan kjøre den i nettverk med den nye. På forhånd takk. Mvh, Øyvind Endret 8. mars 2004 av El Oyvino Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg ville ventet på Socket T eller kjøpt meg et A64 system. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 ja, det er absolutt verd å vente på socket T, socket 478 har ikke chipset som klarer å utnytte prescott noe serlig, en Northwood vill være bedre på et socket 478-kort. men du kan jo alltids kjøpe et a64 system og et billig hk nå, for så å kjøpe et nFORCE 3 250 når det kommer ut..... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Tja socket T er bra, det samme er psi exspress. Men å kjøpe det med en gang det kommer ville ikke eg ha gjort, ville ventet 3-5 månder etter at det var kommet ut. Grunnen er i tilfelle barnesykdomer i bios og driverne. Henrik2k: Er ikke på grunn av brikkesettet intel gå over til socket T, men på grunn av at socket T er billigere å produsere prosessorene på. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 vet, men socket 478 produseres ikke med chipsett som er noe spes bra til prescott....., socket t derrimot kommer til å bli mere tilegnet prescott.,... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Leste nettopp at Soltek har et 865PE hk som støtter socket T Vil Prescott kunne yte dette fullt ut? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Prescott vil neppe yte bra før man får DDR2 med litt frekvens (de må få opp FSB). Frem til det vil nok NW være det beste valget på P4-platformen. Forøvrig tror jeg ikke du vil finne noen Socket T-kort som har AGP-støtte direkte, men jeg har hørt rykter om at det skal finnes overganger. Lenke til kommentar
El Oyvino Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Takker får raske svar! Har egentlig ikke tid til å vente så mye lenger, så det spørst om det ikke blir en P4 Northwood 3,2GHz på 478. Det er i alle fall et velprøvd chipset og jeg trenger AGP... Så får jeg heller se om et års tid igjen.. Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå