Gå til innhold

Ta av "skallet" på en pentium 4 CPU.

Anbefalte innlegg

Hmm, etter min meningen burdte kanskje dette kjøle bedre. få bedre kontakt rett og slett. Har waterchill CPU kit, hvordan skal jeg feste dette da? akuratt som vanlig?

Hvordan tar jeg av dette skallet på CPU'en? har en p4 2.40 ghz (B)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hørt at det er mye, bedre, noen som vet om en detaljert guide, eller har utført det selv? det er visse ting vi overklokkere må gjøre her i verdnen.. beste ytelse..

edit 2: ringte til en kammerat.. vi skal gjøre det sammen, fortsatt greit med forslag. :yes::roll:

Endret av magne30
Lenke til kommentar

Ha du M0 CPU så er det IKKE anbefalt å ta av IHS, pga. den er limt fast i core. Har du vanlig D1 CPU så kan du fint gjør det (er ikke helt sikker på om det er trygt å gjøre det på Gallatin), men være forsiktig da...ha god tolmodighet! Ikke puss med noe som helst form for pussepapir på coren for å få den rettere eller noe, det vil øddelegge den.

CPU'en vil bli mer sårbar om du fjerner IHS'en...er du forsiktig, skal det gå fint :)

Mange merker mye kaldere CPU, fra 5-10C. FUGGER mener at CPU'en får dårligere kjøling av at du fjerner IHS'en...men utifra resultater fra folk, så hjelper det.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

oki her er resultatet:

bildene er så store, jeg er trøtt. orker ikke croppe dem nå.

http://home.no.net/aod/forum/p4/

vel. vi tok ok skrapte vekk gummi-limet rundt cpuen og brakk av skallet kort og godt, jeg oh de 2 vennene mine da_assassin og kise. vi hadde det gøy og lo mye, dette resulterte at veldig mange av pins'a på cpuen ble bøyd, men ble rettet opp. hihi :D max load har sunket 7 grader, det anbefales.. men kan være farlig.

ps. bruker den heatspredern som nøkkelring

Lenke til kommentar
dette resulterte at veldig mange av pins'a på cpuen ble bøyd, men ble rettet opp.

Trygt!

Har du tatt noen stabilitetstester og sjekket hva temp. er på max load osv enda?

Tror nok du kan få deg noen sjokkerende resultater kanskje :p

Lenke til kommentar
Ha du M0 CPU så er det IKKE anbefalt å ta av IHS, pga. den er limt fast i core. Har du vanlig D1 CPU så kan du fint gjør det

Hvordan finner jeg ut hva jeg har uten å se på prosessoren? Kan ikke finne hverken M0 eller D1 i CPU-Z.

Lenke til kommentar
oki her er resultatet:

bildene er så store, jeg er trøtt. orker ikke croppe dem nå.

http://home.no.net/aod/forum/p4/

vel. vi tok ok skrapte vekk gummi-limet rundt cpuen og brakk av skallet kort og godt, jeg oh de 2 vennene mine da_assassin og kise. vi hadde det gøy og lo mye, dette resulterte at veldig mange av pins'a på cpuen ble bøyd, men ble rettet opp. hihi :D max load har sunket 7 grader, det anbefales.. men kan være farlig.

ps. bruker den heatspredern som nøkkelring

Er det ikke noen macro-knapp på kameraet ditt slik at du får til å ta klare nærbilder av små ting? Ble voldsomt uklare :p

Jeg vurderte å gjøre slik med min P4 en gang, men jeg planslipte IHS istedet og fikk ca 7c mindre max load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...