magne30 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hmm, etter min meningen burdte kanskje dette kjøle bedre. få bedre kontakt rett og slett. Har waterchill CPU kit, hvordan skal jeg feste dette da? akuratt som vanlig? Hvordan tar jeg av dette skallet på CPU'en? har en p4 2.40 ghz (B) Lenke til kommentar
klikko Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 tror ikke du bør gjøre det...... Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) hørt at det er mye, bedre, noen som vet om en detaljert guide, eller har utført det selv? det er visse ting vi overklokkere må gjøre her i verdnen.. beste ytelse.. edit 2: ringte til en kammerat.. vi skal gjøre det sammen, fortsatt greit med forslag. Endret 8. mars 2004 av magne30 Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 hmm? lurer på hvorfor ikke Intel har tenkt på dette selv? Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Her er det noe ihvertfall. Men jeg advarer deg, det er stor sansynlighet for å ødelegge ting. Det kan også hende at kjernen "knuses" pga. presset fra kjøleren. Nå har den jo ikke lenger skallet å fordele trykket på. Lykke til. Post bilder! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 hmm? lurer på hvorfor ikke Intel har tenkt på dette selv? Det er lettere å ødelegge prosessoren uten heatspreader'n. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Ha du M0 CPU så er det IKKE anbefalt å ta av IHS, pga. den er limt fast i core. Har du vanlig D1 CPU så kan du fint gjør det (er ikke helt sikker på om det er trygt å gjøre det på Gallatin), men være forsiktig da...ha god tolmodighet! Ikke puss med noe som helst form for pussepapir på coren for å få den rettere eller noe, det vil øddelegge den. CPU'en vil bli mer sårbar om du fjerner IHS'en...er du forsiktig, skal det gå fint Mange merker mye kaldere CPU, fra 5-10C. FUGGER mener at CPU'en får dårligere kjøling av at du fjerner IHS'en...men utifra resultater fra folk, så hjelper det. Endret 8. mars 2004 av Gef Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 oki her er resultatet: bildene er så store, jeg er trøtt. orker ikke croppe dem nå. http://home.no.net/aod/forum/p4/ vel. vi tok ok skrapte vekk gummi-limet rundt cpuen og brakk av skallet kort og godt, jeg oh de 2 vennene mine da_assassin og kise. vi hadde det gøy og lo mye, dette resulterte at veldig mange av pins'a på cpuen ble bøyd, men ble rettet opp. hihi max load har sunket 7 grader, det anbefales.. men kan være farlig. ps. bruker den heatspredern som nøkkelring Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 dette resulterte at veldig mange av pins'a på cpuen ble bøyd, men ble rettet opp. Trygt! Har du tatt noen stabilitetstester og sjekket hva temp. er på max load osv enda? Tror nok du kan få deg noen sjokkerende resultater kanskje Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ha du M0 CPU så er det IKKE anbefalt å ta av IHS, pga. den er limt fast i core. Har du vanlig D1 CPU så kan du fint gjør det Hvordan finner jeg ut hva jeg har uten å se på prosessoren? Kan ikke finne hverken M0 eller D1 i CPU-Z. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 oki her er resultatet:bildene er så store, jeg er trøtt. orker ikke croppe dem nå. http://home.no.net/aod/forum/p4/ vel. vi tok ok skrapte vekk gummi-limet rundt cpuen og brakk av skallet kort og godt, jeg oh de 2 vennene mine da_assassin og kise. vi hadde det gøy og lo mye, dette resulterte at veldig mange av pins'a på cpuen ble bøyd, men ble rettet opp. hihi max load har sunket 7 grader, det anbefales.. men kan være farlig. ps. bruker den heatspredern som nøkkelring Er det ikke noen macro-knapp på kameraet ditt slik at du får til å ta klare nærbilder av små ting? Ble voldsomt uklare Jeg vurderte å gjøre slik med min P4 en gang, men jeg planslipte IHS istedet og fikk ca 7c mindre max load. Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 jo jeg har vel det.. bilde av en blomst.. men jeg bare tok noen bilder i farta Skal ta noen nye senere i kveld. har kjørt div tester og sjekka TEMP. alt går fint Lenke til kommentar
tbend Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 æsj... den e jo dritstygg uten den hetta... Lenke til kommentar
Reff Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 hmm har tatt av "skallet " på p4 2.0 ghz proseesoren min... Funker fint enda. load tempen sank vell med rundt 6 grader dønn stabil enda uansett... Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 æsj... den e jo dritstygg uten den hetta... Jepp!! Det er bedre at den ser pen ut under cpu kjøleren enn å tjene 7 grader, enig der altså.. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 lol.. jeg syns det ble ganske artig! hmm bilder.. får ta noen snart. Forresten den teipen jeg har rundt nå er liksom for å få demping i alle 4 hjørnene! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg har lenge vært fristet til å forsøke dette selv, men jeg usikker på om det er trygt med den tunge Zalman-kjøleren min... Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Ser gøyalt ut.. ble fint resultat.. Men tror ikke jeg hadde turt og gjøre det sjølv.. Men hvorfor har du plaster vedsiden av... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Ser gøyalt ut.. ble fint resultat.. Men tror ikke jeg hadde turt og gjøre det sjølv.. Men hvorfor har du plaster vedsiden av... Han hadde jo kniv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå