maturesh Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hei har litt problemer med denne brikken, og lurte på om dere der ute kunne gi meg tips... Brikkene skulle være i bruk i min Shuttle SB75G box HK info: Intel 875P/ICH5-R 2x 184 pin DDR 333/400 Dual Channel DDR DIMM slots up to 2GB with ECC support Når jeg bruker disse brikkene i boksen blir skjermen svart.. har prøvd å resettet cmos.. har også testet på ett annet HK, samme problem. Testet på ett hovedkort der det var singel ddr support, der funka brikkene....... Er brikkene deffekt eller ligger problemet hos meg og mitt HK? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Slikt minne kan du vel bare bruke med AMD64 Fx-51 og Opteron cpu'er om jeg husker rett... Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Sjekk ut http://us.shuttle.com/specs2.asp?pro_id=388 ffs.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Prøvd med noen vanlige brikker da? Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Har TwinMOS dualpack funker bare lekkert med 2x 512 matched brikker Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Men jeg tror ikke det funker med registrert minne på det hovedkortet skjønner du... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Er ikke rart at det ikke funker. Du har kjøpt ECC/REG minne, og dette minnet er nok lansert spesielt med tanke på Athlon 64 FX på socket 940. Vanlige P4-hk takler ikke minne av denne typen. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 875P skal ha ECC støtte, men jeg ser ikke helt poenget med å kjøpe ECC-registrert minne når det ikke gir noen ytelsesfordel, og i tillegg koster mer enn vanlig DDR. Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Poenget her va vel heller at jeg hadde di og lurte på om jeg kunne bruke di eller ikke, ikke at jeg kjøpte di Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå