Staalkontroll Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Vell......sittet å lurt på denne oppgaven i 1 uke nå å finner ikke helt ut hva som er løsningen... Uansett, her er ann. Av en bisverm slo 1/3 seg ned på en "cadamba" og 1/5 på en "silindri" Tre ganger forskjellen på de to delene som hadde forlatt svermen, slo seg ned på en "cuatja" Da bar det 3 bier igjen, og de greide ikke å bestemme seg i den søte angen fra sjasmin en pandalus. Hvor mange bier (x) var det i svermen Håper det er noen smarte her som klarer å løse den.... For jeg klarer ikke Lykke til! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Tørr jeg å svare på åssen du fant ut av det? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Tørr jeg å svare på åssen du fant ut av det? Tror ikke det, men du turte å spørre. Det har seg slik at det må være en grunn til at fingrene mine hadde lyst til å slå akkurat den tastekombinasjonen. Og en eller annen gang må (kan) det jo funke bra. Kanskje det var denne gangen det funka bra (jeg tror det). Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Tørr jeg å svare på åssen du fant ut av det? Tror ikke det, men du turte å spørre. Det har seg slik at det må være en grunn til at fingrene mine hadde lyst til å slå akkurat den tastekombinasjonen. Og en eller annen gang må (kan) det jo funke bra. Kanskje det var denne gangen det funka bra (jeg tror det). Javel......... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "forskjellen". Stod oppgaven slik? Det første du må gjøre er i hvert fall å lære deg å skrive skikkelig norsk Det andre du må gjøre er å få nevnerene like på begge brøkene. Regn ut hva forskjellen er (noe som trolig er hvor stor forskjell det er mellom 1/3 og 1/5) og gang med 3. Så setter du opp en likning og regner ut. Forskjellen er 2/15 deler som du ganger med 3 og får 2/5 Derav 5/15 + 3/15 + 2/5 + 3/1 = x Lag like nevnere: 5/15 + 3/15 + 6/15 + 45/15 = x Pluss sammen: = 59/15 Ok.. dette funket ikke helt.. jaja Hihi! Jeg tenke litt for innviklet Never mind! Endret 8. mars 2004 av darkness| Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "forskjellen". Stod oppgaven slik? Det første du må gjøre er i hvert fall å lære deg å skrive skikkelig norsk Det andre du må gjøre er å få nevnerene like på begge brøkene. Regn ut hva forskjellen er (noe som trolig er hvor stor forskjell det er mellom 1/3 og 1/5) og gang med 3. Så setter du opp en likning og regner ut. ... Eller bare høre på meg. :----------D Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "forskjellen". Stod oppgaven slik? Det første du må gjøre er i hvert fall å lære deg å skrive skikkelig norsk Det andre du må gjøre er å få nevnerene like på begge brøkene. Regn ut hva forskjellen er (noe som trolig er hvor stor forskjell det er mellom 1/3 og 1/5) og gang med 3. Så setter du opp en likning og regner ut. Nr.1 Ja, oppgaven stod slik Nr.2 Jeg hadde dårlig tid...derfor ble det "dårlig" norsk Nr.3 Fant ikke ut hva du mente med det siste Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) 45 bier til sammen Fordi: 5/15 på første blomst 3/15 på andre blomst 6/15 (3*2/15) på tredje blomst da sitter vi igjen med 1/15 som skal tilsvare 3 bier. da må en bie være 1/45, og da sier resten seg selv. Endret 8. mars 2004 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Jo....dette kan jo stemme..... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Jeg fikk 45...så tror sondre sin stemmer.. Endret 8. mars 2004 av lodott Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Da var vertfall sosohal sitt svar ganske feil: 9562312. Lenke til kommentar
kenny Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 45 stemmer vel det. x/3 + x/5 + 3(x/3 - x/5) + 3 = x osv.. x=45 Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Jupp, fant også ut det nå....eller... Finner vertfall ikke noen annen løsning Lenke til kommentar
farke Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Ufattelig vanskelig ja, mhm. Hvertfall sammenlignet med en del problemer i kalkulus og så videre Endret 8. mars 2004 av farke Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Tørr jeg å svare på åssen du fant ut av det? Tror ikke det, men du turte å spørre. Det har seg slik at det må være en grunn til at fingrene mine hadde lyst til å slå akkurat den tastekombinasjonen. Og en eller annen gang må (kan) det jo funke bra. Kanskje det var denne gangen det funka bra (jeg tror det). damn, har ikke ledd så mye noen gang av en tråd som denne. Konge kommentar !! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg tror det er 9562312. Helt enig Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 "Beklager å avbryte undervisningen i alle klasserom, det er rektor. Det har kommet inn en viktig melding fra norsk mattematikkråd til alle realister. Den deriverte av den integrerte er ikke lenger fakultetet av et bionomisk skalarprodukt på logaritmeform, uttrykt med e som grunntall. Takk" Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 ehhhh?! HÆ?? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 "Beklager å avbryte undervisningen i alle klasserom, det er rektor. Det har kommet inn en viktig melding fra norsk mattematikkråd til alle realister. Den deriverte av den integrerte er ikke lenger fakultetet av et bionomisk skalarprodukt på logaritmeform, uttrykt med e som grunntall. Takk" har det noen gang vært det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå