Gå til innhold

Svarte CD-R?

Anbefalte innlegg

For et år eller to siden var det flust av svarte CDR å få kjøpt - fra flere fabrikanter. Nå finner jeg ikke lenger disse platene, er det noen som vet hvor man kan få tak i dem?

Edit: Ser ut til at Samsung CD-R fåes i svart utgave hos PS-data.

Endret av Springbank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Det er jo innholdet som teller. Cd'er roter bare til skuffen uansett. Så hva er forskjellen mellom en svart rotete skuff, eller en hvit rotete. Hehe. Mitt tips. Kjøp deg en stoooooooor harddisk, og kast cd-r'ene dine :p

Lenke til kommentar

Endel audiofreaker mener at svarte cd`er gir bedre lyd, pga. at det er mindre lys som reflekteres/slippes igjennom. Men som nevnt tidligere så er det jo stilig med svarte cd`er. Memorex har fortsatt svarte cd`er, og jeg vet Spaceworld selger de

Lenke til kommentar

Er det med hvit penn som var/er problemet. Jeg hadde aldri hvit penn men jeg hadde kanskje et par hundre svarte cd'er. Må holde de cd'ene på skrått under en lampe for å se hva som står på de... Hjalp ikke med grønn, rød eller blå tusj heller, måtte være hvit. (Prøvde aldri med tippex, men har vært innom tanken)

Lenke til kommentar
har da ingenting med fargen å si om dem funker på playstation, men du må vel chippe.

farge har noe å si jo. det laget som har farge(der hvor alle filer er) er forskjellig fra farge til farge. noen farger er bedre enn andre. noen typer laser leser noen typer "lag", men kanskje ikke alle osv osv. den beste er sånn som orginal cd'er er, helt blank. det nest beste er blått(som cd-r vanligvis er). Det hat også mye å si på bølgelengden på, laseren.

Endret av shamanix
Lenke til kommentar
Har en 50pack med svarte samsunger. Ser bra ut, men er klin umulig å se hvor mye som er brent på en CD, og som sagt noe herk å få merka de...

Liker bedre de hvite print CDene, selv om jeg ikke har printer til de

det er ikke lurt å legge selvlagd "print" på cd'er. vanlig ark er for tykt, og det blir i de fleste cd-romer kast i cd'ne på grunn av dette. jeg hadde noen cd'er med print som jeg ikke fikk lest, når jeg tok av det(la i lunket vann og knikket på papiret(mye jobb) så funka det helt fint. alle andre jeg kjenner har også problemer.

Lenke til kommentar
Ja. Det er jo innholdet som teller. Cd'er roter bare til skuffen uansett. Så hva er forskjellen mellom en svart rotete skuff, eller en hvit rotete. Hehe. Mitt tips. Kjøp deg en stoooooooor harddisk, og kast cd-r'ene dine :p

Mitt tips: brenn på dvd

Lenke til kommentar
Har en 50pack med svarte samsunger. Ser bra ut, men er klin umulig å se hvor mye som er brent på en CD, og som sagt noe herk å få merka de...

det er ikke lurt å legge selvlagd "print" på cd'er. vanlig ark er for tykt, og det blir i de fleste cd-romer kast i cd'ne på grunn av dette. jeg hadde noen cd'er med print som jeg ikke fikk lest, når jeg tok av det(la i lunket vann og knikket på papiret(mye jobb) så funka det helt fint. alle andre jeg kjenner har også problemer.

Nei vanlig ark er ikke noe! Det er jo rene galskapen! Det finnes jo ark som er spesial tilpasset for slikt. Husker Dvd Spilleren malte opp en cd hos meg til 1000 biter :(

Lenke til kommentar

Nei vanlig ark er ikke noe! Det er jo rene galskapen! Det finnes jo ark som er spesial tilpasset for slikt. Husker Dvd Spilleren malte opp en cd hos meg til 1000 biter :(

Det likner ihvertfall på vanlig ark. Det var ihvertfall speiselt til sånn. Det er ihvertfall ikke lurt å gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Endel audiofreaker mener at svarte cd`er gir bedre lyd, pga. at det er mindre lys som reflekteres/slippes igjennom. Men som nevnt tidligere så er det jo stilig med svarte cd`er. Memorex har fortsatt svarte cd`er, og jeg vet Spaceworld selger de

Nettopp det som er grunnen til at jeg etterlyste svarte cder. Leste en artikkel om svarte cders fortreffelighet til musikk, og tenkte jeg skulle prøve... Det er jo uansett mye mer rocka med svart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...