^traX Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hmm.. Jeg hadde skaffet meg et nytt kabinett og begynte å overføre delene mine etter alt var på plass startet jeg maskinen ..... ERROR :" System shutdown in 5 sec CPU fan not found"eller noe slikt.. Så slo jeg av pc'n og når je prøvde å starte den på nytt etter jeg hadde sjekket at CPU-FAN var ordentlig festa.. Så boota ikke noe som helst... Systemet ville ikke starte ... viftene og strømforsyninga gikk.. men selve maskina starta ikke .... HJELP > Lenke til kommentar
tbend Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Blir cpu for varm? Får du bilde? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Høres ut som det er noe galt med CPU kjøleren. 1. Er CPU vifta koblet til riktig uttak på hovedkortet? 2. Er kjøleren montert korrekt på CPU? Altså riktig vei og pasta osv korrekt påført? Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Er du sikker på at den gamle cpu-kjølevifta har turtallssensor. Det er lett å se, hvis den har det, er det tre ledninger i kontaktent som festes på hk. Hvis det bare er to, vet ikke hk at du har en vifte på CPU og vil komme med en slik feilmelding (hvis du ikke slår av feilmeldingen i bios, da) Forslag til løsning; koble på en annen vifte (kabinettvifte?) til cpufan-headeren på hk, slik at du kommer deg inn i bios og får skrudd av "shutdown if cpufan fail". Lykke til. Lenke til kommentar
^traX Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 hmm .. jeg har bare svart skjerm og ingenting skjer ... systemet booter ikke ... prøvde med et annet CPU kort å da starta maskina å funka ... men jeg syns d er så merkelig at et P4 prossesor bare kan slutte å funke ...D verste er jo at den ikke ser så veldig "syk" ut ... ingen svimerker lr noenting... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Du mener at det fungerte med en annen CPU? Har du forsøkt en annen kjøleribbe/vifte? Edit: Ikke at det nødvendigvis har noen relevans, men kan jo kanskje forsøke å jumper-resette cmos. Endret 8. mars 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Eelo Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Sikker på at du hadde nok kjølepasta på da? har lite erfaring med p4.. men har erfart at amd-cpu ikke starter pga for lite pasta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå