jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hei jeg har lastet ned en enkel webserver fra planetsourcecode.com og tenkte at jeg ville bruke denne som wap server og etter som jeg har forstått det skal jo en hver webserver kunne benyttes til wap server, men om jeg prøver og wappe meg inn på serveren får jeg bare en feilmelding på mobilen. en del av koden sier dette: If InStr(1, FileName, ".txt") > 0 Then TextFile = True FileType = "text/plain" ElseIf InStr(1, FileName, ".html") > 0 Or InStr(1, FileName, ".htm") > 0 Then TextFile = True FileType = "text/vnd.wap.wml" ParsedFile = False ElseIf InStr(1, FileName, ".jpg") > 0 Then FileType = "image/jpg" TextFile = False ElseIf InStr(1, FileName, ".gif") > 0 Then TextFile = False FileType = "image/gif" ElseIf InStr(1, FileName, ".bmp") > 0 Then TextFile = False FileType = "image/bmp" ElseIf InStr(1, FileName, ".php") > 0 Then TextFile = True FileType = "text/html" ParsedFile = True Else FileType = "unknown/binary" TextFile = False End If GetFileInfo.bTextFile = TextFile GetFileInfo.strFileType = FileType GetFileInfo.bParsedFile = ParsedFile Det er her jeg tror jeg må sette inn noe men jeg vet ikke hva er det noen som ha peiling på hva jeg skal legge til her (evt hva annet som må til hvis jeg er helt på viddene nå) ps: det funker på alle wap emulatorer osv Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hmm.. Den koden der sier bare hvilken fil-endelse en eller annen fil har tror jeg. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 hmm nei den sender info til web clienten om hva filen inneholder etter hvilket filnavn den har. Kan det være wap opsettet på mobilen min det er noe galt med? (om noen vil prøve så er adressen http://gundersen.no-ip.org) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvor er da 'Send info til klient'-koden da? Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 det du ser der er bare et utsnitt av koden, den sender da f.eks "image/jpg" hviss det er en.jpg fil selve koden for sendingen ligger en annen plass. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 det du ser der er bare et utsnitt av koden, den sender da f.eks "image/jpg" hviss det er en.jpg fil selve koden for sendingen ligger en annen plass. Nettop det jeg sa jo! btw, så funker den koden der.. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 ok, men det jeg lurer på er hva jeg skal putte inn der for å få det til å funke med wap filer. Er ikke sikkert den kodesnutten har noe med saken å gjøre men det er det eneste jeg kan se som kan ha noe med saken og gjøre. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Den koden JEG kan se i denne tråden er en kode som sjekker endelsen på en fila. Koden klarer dette, jeg har sjekke. Feilen ligger ikke der. Du må nok vise oss noe mer Sorry, var litt dårlig humør på forige post.. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Public Sub Finish(FilePath As String, FileData As String, FileType As String, HTTP11 As Boolean, Index As Integer, Optional Parsed As Boolean = False) On Error GoTo hand: Dim TheHeaders As String Dim WholeChibang As String If HTTP11 = True Then TheHeaders = "HTTP/1.1 200 OK" Else TheHeaders = "HTTP/1.0 200 OK" End If TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf & "Server: Sunfire OHX" TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf & "Date: " & Format(Date, "Medium Date", vbMonday, vbFirstJan1) TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf & "Accept-Ranges: bytes" If Parsed = False Then TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf & "Content-Type: " + FileType TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf & "Last-Modified " & FileDateTime(FilePath) TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf & "Content-Length: " & Len(FileData) 'calculate the page size TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf & FileData WholeChibang = TheHeaders Form1.Winsocka(Index).SendData (WholeThing) ElseIf Parsed = True Then 'TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf & "Last-Modified " & FileDateTime(FilePath) TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf & "Content-Length: " & Len(FileData) 'calculate the page size TheHeaders = TheHeaders & vbCrLf + FileData WholeChibang = TheHeaders Form1.Winsocka(Index).SendData (WholeChibang) End If Exit Sub hand: Err.Raise Err.Number, Err.Source, Err.Description End Sub Hei, her er litt mer av koden men det ser fremdeles ut for meg til at den første koden sjekker hvilken filendelse filen har "FileInfo" er en del av HTTP headeren som blir sendt og som forteller web/wap klienten om hvaslags innhold filen den skal motta har. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Nå kan ikke jeg wap, men det ser ut som det eneste den koden gjør er å sette sammen siden.. Ser ikke noe feil. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Nei den fungerer utmerket på vanlige web sider for eksempel med opera IE osv den fungerer også med alle windows wap browsere, alle online wap emulatorer jeg har prøvd osv, men får den bare ikke til å fungere med mobiler. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Kan du legge ut hele koden, eller link på PSC? Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 http://home.no/rubgund/webserver.rar Lcd out modulen trenger du ikke å bry deg om, den er bare for å vise tekst på displayet mitt når noen logger seg inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå