mad_arab Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 IXUS400'en min tar veldig respektable bilder, og jeg har lite å klage på. Jeg får det også med meg overalt. Men jeg liker små ting, jeg sliter også med å finne meg en liten nok mobiltelefon for tiden, da produsentene tydelig prioriterer andre ting... I en ideell verden skulle IXUS'en vært både litt mindre, tynnere og ikke minst lettere. Det finnes mange kameraer som tilfredsstiller disse kravene, men bildekvaliteten er ganske mye dårligere. Selv mini-kameraene som har 3-4MP gir unektelig dårligere kvalitet på bildet til tross for oppløsningen. Kan vi snart forvente mindre kameraer enn IXUS som tar bilder av like bra eller bedre kvalitetet enn IXUS400/500, og går det isåfall en fysisk grense som vi nærmer oss? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Bildekvalitet henger i stor grad sammen med størrelsen på bildesensoren. Og en stor sensor krever stor optikk. Før eller siden kommer det sikkert teknologier som gjør det mulig å lage mindre kameraer med kjempemessig kvalitet, men det er det i alle fall ingen som klarer å lage i dag. Ixus i kan kanskje være et alternativ for deg, hvis det ikke er viktig for deg med optisk zoom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå