JSok Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har lyst til å lempe en 305 eventuelt en 350 fra chevrolet i en mercedes w124. Finnes det ombyggingskit på markedet? Jeg vet det finnes for Volvo( en kompis har Volvo 242 med 350+th400). Er den noen som vet om noen godkjente w124 med åttere? Hvis ikke må jo noen være først. Har en 230TE på hånda og vet om en 305TPI+th700 som jeg kan tenke meg å bruke. Alle innspill mottaes med takk... Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 det er ille nok at folk slenger chevymotorer i volvoer, men så skal du begynne å hive de i nazitraller også? ;P tror jeg ville gått for en annen girkasse som har overdrive, evt en mindre th200-4R, den veier mye mindre og holder mer enn godt nok til det bruket der. Ikke forveksle den med en "vanlig" th200 som er no skikkelig billigdritt. Vil anbefale at du sammarbeider tett med biltilsynet der du bor for å få høre hva de tror og mener om ombyggingen. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 det er ille nok at folk slenger chevymotorer i volvoer, men så skal du begynne å hive de i nazitraller også? ;P tror jeg ville gått for en annen girkasse som har overdrive, evt en mindre th200-4R, den veier mye mindre og holder mer enn godt nok til det bruket der. Ikke forveksle den med en "vanlig" th200 som er no skikkelig billigdritt. Vil anbefale at du sammarbeider tett med biltilsynet der du bor for å få høre hva de tror og mener om ombyggingen. har du tenkt og voldta en slik skjønnhet! men hør med ditt lokale merke verksted.. men hvorfor heller ikke slenge i en 3l 24v v6er fra mercdes selv?? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Gi nå fyren en kjangs, litt av en mottakelse på første innlegg. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 3L V6 fra Mercedes selv sluker bensin, og effekten er mye lavere enn en V-8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 `hvis du ikke modifiser bilen mye! så blir den helt jævlig å kjøre. alt for tung foran godkjenning blir vansklig å dyyyrt. sett i en større MB motor, slik at dem ikke ser det, så slipper du å godskjenne den. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 "Sett inn større slik at de ikke ser det" Hah, lykke til. Tror de ser lett om du har en 2 liters rekkefirer eller en 3 liters V6. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 sett inn en 3S-GE fra Toyota.. 2liter rekkefirer som er litt småsinte eller en F20C fra Honda også 2liter rekkefirer.. er du ute etter Dreimomet så tar du Toyotaen .. (Motoren fra Altezza RS200) er du ute etter hester tar du Hondaen (motorn fra S2000) men men .. vil du ha en V8 så får du vel sette inn en V8 .. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 japansk jallamotor i en mercedes ille nok at den skal vere amrikansk.. Men du kan prøve www.mercefreaken.com tipper der er litt mer kvalifiserte folk enn her.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 "Sett inn større slik at de ikke ser det"Hah, lykke til. Tror de ser lett om du har en 2 liters rekkefirer eller en 3 liters V6. javel hvis du sier det så. jeg kjører rundt i en turbo bil nå som ikke er godskjent eller noe. en kamerat har en bmw e28 520 med en 535 motor, går helt fint med eu og teknisk kontroll. på eu ser de skjedent på motor, tekniskkontroll som er veldig sjeldent ser dem ihvertfall ikke på motoren, her går det mest på om bilen er kjøre dyktig etter forskriftene bremser osv. så det skal nok gå veldig bra å sette i en større motor, skjenner du en mekaniker med eu godskjenning er det enda lettere. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 så det skal nok gå veldig bra å sette i en større motor, skjenner du en mekaniker med eu godskjenning er det enda lettere. Tviler vel sterkt på at at ting går lettere ved å gi mekanikeren en skjennepreken Selv om det er "god skjenning" det er snakk om. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 problemet med å sette i en større motor uten godkjenning kommer den dagen du er innblandet i en ulykke. Da setter forsikringsselskapet seg på bakbeina Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 litt farlig mån leve. men de jeg har snakka med osm har kjersja bilen så har ikke forsikringselkapet kommet å sett på bilen, eller på motor spes. en kresja som hadde uloivli turbo han måtte sjappe seg å skru av turbon før forsikringsselskapet kom. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Er det noe sånt du mener å si? "Litt farlig må man leve. Forsikringsselskapet har ikke kommet for å se bilen til de jeg kjenner har kollidert. En jeg kjenner hadde ettermontert og ikke godkjent turbo i bilen sin. Da han vraka den bilen, måtte han forte seg seg å skru den ut før forsikringsselskapet kom og ville se bilen." Endret 9. april 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Som over; En kompis av meg monterte turbo i sin 97mod Civic 1.4si og kræsjet. Taket faktisk. Da de oppdaget at det sto turbo i den, fikk han ikke igjen 5øre fra forsikringsselskapet.. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Som over; En kompis av meg monterte turbo i sin 97mod Civic 1.4si og kræsjet. Taket faktisk. Da de oppdaget at det sto turbo i den, fikk han ikke igjen 5øre fra forsikringsselskapet.. det er tragisk! deffor er det letter og godkjenne med 3liter oginal motor Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) En liten advarsel til noen her (og dere vet hvem det gjelder): Trådstarter er ny, det ser dere og da synes jeg det er dumt å drive slik oppførsel noen her har gjordt. Det er noe som heter at det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar... Endret 15. april 2004 av ernie85 Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Som over; En kompis av meg monterte turbo i sin 97mod Civic 1.4si og kræsjet. Taket faktisk. Da de oppdaget at det sto turbo i den, fikk han ikke igjen 5øre fra forsikringsselskapet.. det er tragisk! deffor er det letter og godkjenne med 3liter oginal motor Er det mulig? Blir han fersket, så har han et problem! Det er STOR forskjell på 2 liters rekkefirer til 3 liters V6! Hvis de skal se bilen ved en eventuell ulykke, har han et kjempeproblem. Lenke til kommentar
DeadLock Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Heisann.. En kompis av meg har en 1988 W124 med 300 (3 liter) motor (192 hk hvis jeg ikke husker feil) men det er ingen V-motor, men en rekke-6. Er det flere E300 utgaver ute og går av W124? Trådstarter ville vel vært bedre fornøyd med 320-24 motoren fra 1992? Ett lite kompressorkit + en 5-trinn autokasse gir bra futt det, pluss Brabus har TÜV-papirer på en slik ombygging. (www.brabus.com) Edit: Tyrkleif.. Endret 15. april 2004 av DeadLock Lenke til kommentar
tøs Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Vell det er sikkert ikke noe problem å komme seg unna kontroller osv, men den dagen du dreper noen eller er så "heldig" at du skader noen med en bil som er, byttet motor, satt på turbo til og med chippa, så sliter du. Forsikkeringselvskapet kan da i verstefall nekte å utbetale noen forsikkerings penger. Jeg sier derfor det er dumt, men det er kanskje den eneste måten vi kan gjøre det på ettersom avgiftene her i norge er så høye. Endret 16. april 2004 av tøs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå