Nervevrak Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Ikke overlevd? Hvordan skal det gå med dere når dere blir store? Under noen møter på jobben min holder det ikke bare å slå av mobilen, batteriet må kobles fra også. Lenke til kommentar
eblth Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Ikke overlevd? Hvordan skal det gå med dere når dere blir store? Under noen møter på jobben min holder det ikke bare å slå av mobilen, batteriet må kobles fra også. Hvorfor..? EDIT: Jeg hadde nok overlevd! Endret 8. mars 2004 av Mr.fungus Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvordan kan de hindre noen i å gjøre det? Henge opp overvåkningskameraer? Når det gjelder skoler, tror jeg man fint ser hvem som tar bilder med mobilen sin. Forestill deg, om du kan, 4-5 prepubertale unger som velter fnisende og knisende inn i jentegarderoben, knipser et bilde, og løper knisende avgårde. Da går man gjerne til rektor og sier noe sånt som "han og han tok bilder av oss i garderoben", så kommer rektor og konfiskerer de stygge E700'ene og henretter dem offentlig. .. og hva skjer så? Drittungene lærer en penge, og tar ikke flere bilder. Forøvrig: tåpelig tråd. Det skal ikke mange hjernecellene til for å skjønne at det er snakk om steder som garderober. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Ikke overlevd? Hvordan skal det gå med dere når dere blir store? Under noen møter på jobben min holder det ikke bare å slå av mobilen, batteriet må kobles fra også. Hvorfor..? EDIT: Jeg hadde nok overlevd! Med det rette avanserte utstyret er det mulig å peile seg inn på avslåtte telefoner. Dermed kan en gjøre mikrofonen aktiv, og drive avlytting. Dette lar seg faktisk gjøre på de fleste konsumtelefoner. For ikke å gå helt OT: Jeg forstår godt at mange bedrifter vil nekte ansatte å bruke slike billedtelefoner. De utgjør helt klart en sikkerhetsrisiko. Det å gjøre de ulovelig i bruk kommer aldri til å skje. Så de som ikke klarer seg uten har nok ingenting å frykte. Men de bør belage seg på at de en eller annen gang kommer til å måtte legge den igjen. Som et lite eksempel blir de som skal inn på BMW Mobile tradition* i Munich bedt om å legge igjen telefonene i resepsjonen. * BMW avdeling der alle de spesielle BMW'ene er lagret på rekke og rad. Her står alt av prototyper, samlerobjekter, motorsport legender, 1 av hver serieproduserte bil, osv. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg kan virkelig ikke forstå meg på dere som sier at det er en skandale hvis det blir forbudt med kameramobiler og at dere ikke ville overlevd uten osv.. skjønner at det er satt på spissen, men likevel.. Det det er snakk om er jo å forby kameratelefoner på steder hvor det foregår ting som man rett og slett ikke ønsker at alle og enhver skal kunne se. For eksempel i bedrifter hvor man har en forretningshemmelighet man vil ta vare på. Ta nervevrak sitt eksempel med BMW. Det finnes mennesker som ene og alene lever av å finne prototyper av biler for å ta bilde av de og selge videre til magasiner og lignende. Det samme gjelder garderober, treningssentre, svømmehaller etc.. Hvor kult er det å tenke på at noen kan knipse et bilde av deg naken i dusjen på Sats mens du bøyer deg ned for å plukke opp såpestykket ditt? Det tar jo ikke mer enn noen sekunder å sende det videre. Har dere ikke sett den reklamen for SE T610 hvor dama tar bilde av seg selv i undikken for å sende til typen sin, som sender det videre og videre og videre? Interessant at de valgte å lage en reklame av dette siden det er nettopp det som er det virkelig "teite" med kameratelefoner. Ei jeg kjenner ble tatt bilde av mens hu lå med en fyr på fest, dette bildet sirkulerte rundt omkring...koselig for hu... Så hvis det finnes mennesker her som ikke skjønner at det en kameramobil faktisk kan gjøre ganske stor skade, og at de blir "gaaaale azz" og "ikke overlever" uten å kunne knipse bilder i dårlig kvalitet til enhver tid... Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Chosebakken: Overlever du ikke hvis du ikke får lov å bruke kameraet på mobilen din i garderoben/dusjen på treningssenteret/i gymsalen osv? det var en spøk! Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Chosebakken: Overlever du ikke hvis du ikke får lov å bruke kameraet på mobilen din i garderoben/dusjen på treningssenteret/i gymsalen osv? det var en spøk! Ingen god spøk. Lenke til kommentar
Heiberg Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Mig bekendt er det kun diktaturstater - som Cuba og Nordkorea - der håndhæver forbud mod kameratelefoner. Selvfølgelig kan man forestille sig et forbud på visse institutioner som biblioteker o. lign., hvor man jo i forvejen ikke må benytte mobiltelefonen mange steder. Men et generelt - landsomfattende - forbud tror jeg ikke på. Hverken i Norge eller noget andet demokratisk land. Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 ...Det er jo ikke akkurat sånn at f.eks hele Lillestrøm skulle bli mobilkamera-fri sone akkurat.... *LooooL* Bedriftshemmeligheter på sibylla eller mama Mia" Eller kanskje Ram & Rom har noe farlig å skjule bak kodelåsdøra si.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Er blitt forbudt med kameramobiler på bl.a. SATS og IBM nå, følger garantert mange etter. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Samma for meg om det blir forbudt. Går ikke akkurat rundt og knipser bilder hele tiden og av alt og alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå