Gå til innhold

Bin? Cue?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er cd-image filer..

Du kan brenne de ut på cd med f.eks. [fjernet av moderator] eller extracte de med f.eks [fjernet av moderator]

Så jeg skal bare brenne filene på n cd, også skjer hva da???

Kan jeg bruke spillet etterpå???? hmmm.....

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting: Er en .bin/.img fil en komprimering av en cd? Ble litt usikker her om dagen da en kompis spurte meg om det samme.

Nei, den kan ofte være større fordi det ligger en del info der... som mappestruktur, filnavn, beskyttelse osv... (så vidt jeg vet heh)

Så det er rett og slett et "bilde" av cd'en, bare samlet i en fil.

Lenke til kommentar
Nei, den kan ofte være større fordi det ligger en del info der... som mappestruktur, filnavn, beskyttelse osv... (så vidt jeg vet heh)

Så det er rett og slett et "bilde" av cd'en, bare samlet i en fil.

Ja, det var det jeg trodde. :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg velger å gjenta det jeg skrev i en annen lignende tråd for litt siden:

Hvis du har tatt backup av et spill du har kjøpt, så er det vel litt underlig om du plutselig ikke husker hvordan du benytter deg av backup-filene eller hva BIN/CUE er? Du sier i en senere post "Kan jeg bruke spillet etterpå?", så da er det bare å anta at du har lastet ned et spill. Hadde du tatt backup, så hadde du antageligvis visst bedre, i tillegg til at du fint kunne installert det fra originalversjonen. Helt til slutt: Gratis nedlastbare spill distribueres ikke i BIN/CUE, så en slik evnt. argumentasjon faller i fisk.

Med dette til grunn stenges tråden og enkelte innlegg er enten sensurert eller slettet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...