8483838383 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Har ei microsoft intellimouse explorer 3.0, og jeg får ikke hjulet til å fungere i slackware 9.1, ett annet irritasjonsmoment er at det tar ei stund før musa vil fungere etter at jeg har starta X. Slik ser xfree86 fila ut: Section "InputDevice" Identifier "Microsoft explorer 3.0" Driver "mouse" Option "Protocol" "Auto" Option "Device" "/dev/mouse" Option "Protocol" "IMPS/2" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Endret 10. mars 2004 av Yngvejos Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Når jeg først er igang og spør, hvordan setter jeg slack til å automatisk starte x så jeg kan logge inn med gdm etter oppstart? Hvordan fjerner jeg ting jeg valgte under installasjonen? Appletalk og mysql skal BORT Lenke til kommentar
xeon Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 1) tvilsomt, men prøv å endre device til /dev/input/mice 2) for å starte opp med gdm, endre id:3:initdefault: til id:4:initdefault: i /etc/inittab 3) for å ikke starte programmer under boot ta en chmod -x /etc/rc.d/rc.<program du ikke vil starte> Lenke til kommentar
drall Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Du har "Protocol" spesifisert to ganger. "ExplorerPS/2" er protokollen jeg bruker, som etter sigende er den protokollen linux-2.6 gir alle mus. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Da var alle problemer løst. Nå er det bare ett problem igjen. S-ata disken min er helt psycho i slack. Under oppstarten kommer den med masse blockerror og greier, og det går ikke an å endre disken med cfdisk eller fdisk. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå