Gå til innhold

Klokking av AMD XP2400+


Anbefalte innlegg

Har tenkt å klokke min Xp2400+ som nå kjører på 2 Ghz.

Men noen som vet, eller har erfaringer med hvor mye jeg kan forvente å oppnå ? Og hvordan gjør jeg dette ? I Bios på multiplieren, eller fsb instillingene ?? (fsb står nå på= 133 Mhz )

 

Hovedkort: Abit NF7-M Hovedkort for Socket A,

nForce2IGP/MCP/

Minne 512 mb ddr-dim PC2700 (333mhz)

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du stikker inn i bios der du fant ut at fsb står på 133mhz så øker du den i små steg på 5-10 mhz. så boter du opp å kjører noen tester som 3dmark 01se eller spiller litt for å se om det er stabilt, blir det ustabilt kan du øke vcore speninga littegran fra f.eks 1.65 -> 1.7 (vet ikke hva din cpu går på default), men husk at da går tempen på cpu fort opp også

 

hvor høyt du kan nå aner jeg ikke, men kommer du over 166mhz så vær ops på at da kan rammen din begynne å krangle, siden den ikke er godkjent for mer (selv om den kan klare mer da)

 

du kan også øke multiplyer, men du får best ytelse av å øke fsb, og jeg er litt usikker på om du får endra MP på den cpu'en med det HK, men tror det går bra

 

lykke til

 

ps, jeg regner med at det har agp/pci lås, altså at de ikke blir overklokka ved å øke fsb(men kan overklokkes separat), for det er ikke helt bra når du kommer høyt, da må du i så fall sette opp divideren til 5:2:1, men det HK der skal kunne klare det meste ganske greit, bare ta en ting av gangen

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...